Menu
+421 52 7768 212 Neváhajte sa opýtať v pracovných dňoch 9-17 hod (9-17 hod)
Úvod Príslušenstvo a doplnky pre RC modely Akumulátory a batérie Akumulátory Li-XX Akumulátor Black Magic Car LiPol 6500mAh/7,4V 35C EC3 BMA35-6500-2E

Akumulátor Black Magic Car LiPol 6500mAh/7,4V 35C EC3 BMA35-6500-2E

Vypredané
Produkt je dočasne vypredaný.
69,90 €
Produkt je dočasne vypredaný
Značka:
Astramodel
Kód:
5406500

Akumulátor Black Magic Car LiPol 6500mAh/7,4V 35C EC3    BMA35-6500-2E

Li-Pol akumulátor pre RC modely áut Black Magic 7,4 V 6500 mAh 35C v prevedení Hard-Case s vyvedenými silovými káblami s konektorom EC3 a balančným JST-XH konektorom.

Rozmery: 25.8 x 58.8 x 138 mm
hmotnosť: 320 g
silový konektor: EC3
zaťažiteľnosť: 225 A (35C)
nabíjací prúd: 6,5 A

Dobrá rada: Sieťové adaptéry aké sú zvyčajne prikladané k hotovým RC modelom slúžia len na amatérske príležitostné nabíjanie. Pre kvalitné časté nabíjanie akumulátorov je najlepšie kúpiť nabíjačku s programovateľnými parametrami nabíjania. Predĺži to životnosť akumulátorov a ušetrí to vaše peniaze.  

Príklad výpočtu nabíjacieho času: Ak používate jednoduchý nabíjací adaptér (s balancérom), približnú dobu nabíjania vyrátate tak, že údaj o kapacite akumulátora (napríklad 2000 mAh) vydelíte výstupným výkonom nabíjacieho adaptéra (uvedený na typovom štítku adaptéra, napríklad: Output 350 mA), a výsledné číslo znamená dobu nabíjania úplne vybitého akumulátora. Príklad: 2000 : 350 = 5,7 hodiny. Menej vybitý akumulátor sa bude nabíjať kratšie. Ak nie je akumulátor po používaní celkom vybitý, nabíjanie trvá rôzne dlho. 

Užívateľské rady:
Štandardné nominálne napätie monočlánku typu Li-Pol je 3,7V. Plne nabitý dosiahne 4,2V. Každá Li-Pol akumulátorová sada, teda dvoj a viac článkový akumulátor, by mala mať dva hrubšie silové káble (červený a čierny) slúžiace na pripojenie batérie k zariadeniu a zväzok tenkých servisných káblov, slúžiacich pre diagnostiku a riadenie procesu nabíjania. Najväčšou slabinou Li-Pol akumulátorov je citlivosť na úplne rovnaké nabitie všetkých článkov v sade. Ak z nejakého dôvodu napríklad v trojčlánkovom akumulátore nabijete jeden článok viac a iný menej, pri používaní batérie dôjde k tomu, že sa menej nabitý článok vybije skôr. Ak jeho napätie klesne pod 2,8V dochádza obvykle k zničeniu článku a to znamená koniec pre celú sadu. Preto ak chcete aby vám Li-Pol akumulátor dobre slúžil, nabíjajte ho vždy na programovateľnej nabíjačke v režime Li-Pol, ktorá nabíja cez silový kábel a jemne vyrovnáva napätie článkov (balancuje) počas nabíjania tak, aby na konci boli všetky články v sade dokonalo rovnako nabité. Výrobcovia modelov niekedy prikladajú do RTR sád jednoduché nabíjačky, ktoré nabíjajú Li-Pol akumulátory cez servisné káble, aby zabezpečili ako-tak správne nabitie, ale je to nespoľahlivé.
Nikdy ich neskladujte úplne vybité. Kvalitné programovateľné nabíjačky majú program "storage", ktorý nabije Li-Pol akumulátor tak, aby sa potom dal dlhodobo skladovať. Ak nemáte nabíjačku s takým programom, tak nabite akumulátor na cca 75% (3,8V na článok) a až potom ho odložte.
Mali by ste vedieť, že Li-Pol akumulátory sú citlivé na nárazy a akékoľvek poškodenie. Vždy s nimi zaobchádzajte opatrne a dbajte aby vám nespadli na zem, prípadne po každej havárii modelu hneď skontrolujte stav akumulátora.
Keďže najčastejšie dochádza k nárazom v prípade RC áut, vyrábajú sa pre ne Li-Pol akumulátory v plastových púzdrach označených Hardcase. 
Pri zapojení Li-Pol akumulátora sa uistite, že ESC regulátor má nastavený Li-Pol režim, ktorý stráži napätie akumulátora a včas ho odpojí, aby nedošlo k jeho podbitiu. Ak používate tento typ akumulátora s ESC regulátorom, ktorý nemá Li-Pol režim, tak použite aspoň malý detektor napätia so sirénkou.  

Typickým prejavom poškodeného Li-Pol akumulátora je nafúknutie do podoby „vankúša“. Mierne nafúknutie sa dá ešte ignorovať a pri opatrnej manipulácii môžete batériu ďalej používať. Ak je však akumulátor nadutý „na prasknutie“ tak je už nebezpečný a urýchlene ho odneste do zberného dvora. Pozor, nikdy nepodceňujte nebezpečnosť nafúknutého, alebo inak poškodeného Li-Pol akumulátora. Môže začať horieť a hrozí poškodenie majetku, alebo zranenie. Aj preto sa odporúča nabíjať Li-Pol akumulátory vždy „na dohľad“ a položené na nehorľavej podložke. Vyrábajú sa preto špeciálne nabíjacie a prepravné obaly pre Li-Pol akumulátory.

Výkon akumulátorov typu Li-Pol výrazne klesá v zime. Pri jazdení, či lietaní v teplotách pod 10oC udržujte pred použitím akumulátor na teplom mieste (vyhriaty interiér auta, vnútorné vrecko bundy...). Mráz týmto akumulátorom vyslovene nerobí dobre.

Životnosť akumulátora je závislá od spôsobu jeho používania, vybíjania, nabíjania a skladovania. Vplyv má aj teplota okolia, prípadné prehriatie, alebo podchladenie akumulátora. Obvykle sa životnosť ráta na počet nabíjacích cyklov 30 - 50 a nie na čas. Životnosť môže byť podstatne kratšia než 2 roky. S rastúcim počtom cyklov začne klesať "výkon" akumulátora, to znamená, že budete jazdiť kratšie než keď bol nový. Keď akumulátor zostarne, narastie jeho vnútorný odpor a takzvane zmäkne. Pri nabíjaní síce bude vykazovať nabitú kapacitu, ale výkon bude nízky.

Akumulátor je spotrebný výrobok. Pod záruku spadajú len výrobné vady (ak sú, obvykle sa prejavia okamžite pri prvom použití). Klesajúca kapacita, alebo celkovo zhoršené vlastnosti spôsobené používaním, alebo dlhodobým skladovaním, nie sú predmetom záruky. Akumulátor s napätím nižším než 2,8V na článok spôsobeným nesprávnym používaním, sa nedá reklamovať.
 
 

Parametre
kapacita mAh nad 4000
napätie V 7,4

Ponúkame 18321 položiek od 262 značiek

Máte otázku?

Napíšte nám, ak si neviete rady.
Všetky produkty vyberáme osobne.

Potrebujem poradiť

Príďte si tovar vybrať osobne

Našu predajňu nájdete v Poprade. Máme otvorené v pracovných dňoch od 9:00 do 17:00.

Predajňa Poprad
Tieto stránky používajú cookies, aby sme Vám mohli zobrazovať relevantné ponuky a produkty. Personalizáciu a cielenú reklamu si môžete kedykoľvek vypnúť, alebo nastaviť , v Nastaveniach súkromia vo Vašom prehliadači. Viac informácií