Akumulátor Robitronic Racing Pack Li-Po 5200mAh/7,4V 40C 2S DEAN

Kód: 6000052-36
Značka: Robitronic
€34,90 / ks €29,08 bez DPH
Momentálne nedostupné
Môžeme doručiť do:
27.11.2024
Možnosti doručenia
Položka bola vypredaná…

Detailné informácie

Doručenie zdarma
doručenie zdarma
Za nákup s hodnotou nad 100€ s doručením na Slovensku, neplatíte poštovné!
Dostupnosť tovaru
Dostupnosť tovaru
Všetky položky, ktoré sa dajú vložiť do košíka máme skladom a pripravené na odoslanie.

Podrobný popis

Robitronic LiPo Battery 5200mAh 2S 40C T-Plug      Robitronic R05236

Pohonný Li-Pol akumulátor pre RC modely áut.

napätie: 7,4V
kapacita: 5200 mAh
zaťažiteľnosť: 40C
silový konektor: T-Dean

Modelárske Líthiové akumulátory.

V modelárskej praxi sa stretnete s rôznymi druhmi líthiových akumulátorov: Li-Pol (Li-Po), Li-Ion, Li-Fe (Li-Fe-Po4), Li-HV. Rozdiely sú vo vnútornej konštrukcii a vlastnostiach. Tieto akumulátory všeobecne netrpia tzv. pamäťovým efektom", nemusia sa pred nabíjaním vybíjať a majú malé samovybíjanie.

Vo vysoko výkonných RC modeloch áut, lietadiel či vrtuľníkov sa najviac používajú akumulátory Li-Pol (nominálne napätie 3,6 -3,7V na článok), ktoré majú schopnosť vydaľ veľa energie v krátkom čase. Daňou za vysoký výkon je konštrukcia, ktorá je z "mäkkých vankúšov" a pri nesprávnom používaní, alebo preťažením hrozí riziko poškodenia a samovznietenia týchto akumulátorov. Preto je nutné ich neustále kontrolovať a chrániť pred poškodením. 
Poznámka: Li-HV (Li-Pol HV) je najnovším typom Li-Pol akumulátorov, ktorý má zvýšené maximálne nabíjacie napätie na 4,35 V na článok a tak je možné do akumulátora dostať približne o 15-20% energie viac ako pri Li-Pol.
 
V modeloch menej náročných na veľké množstvo energie (RC tanky, trucky, crawlery), sa stále častejšie používajú akumulátory typu Li-Ion (nominálne napätie 3,6 -3,7V na článok), ktoré majú pri správnom používaní veľmi dobré vlastnosti, hlavne lepšiu výdrž. Sú odolnejšie než Li-Pol a užívateľsky príjemnejšie.

Ďalším druhom je Li-Fe (Lithium-železo-fosfátový), ktorý zvyšuje hlavne bezpečnosť prevádzky. Pracovné napätie týchto článkov je 3 - 3,3 V. Používajú sa obvykle ako prijímačové, alebo vysielačové.

Všetky Li-XX akumulátory:

  • majú vzhľadom na svoje chcemické zloženie rozsah pracovných teplôt cca od 5° do 40 °C.
  • podliehajú starnutiu a strate vlastností aj bez ohľadu na to, či sú používané, alebo nie.
  • sú citlivé na rovnaké nabitie všetkých článkov v sade, preto sa odporúča nabíjanie kvalitnou nabíjačkou s balancérom.
  • sú citlivé na podbitie pod 2,7V 
  • sú citlivé na teplotu okolia, pri nízkej teplote rýchlo strácajú výkon
  • sú citlivé na zásady správneho zaobchádzania s nimi a pri podozrení na poškodenie ich musíte vyradiť z prevádzky a nechať ich ekologicky zlikvidovať. 
Nižšie uvedené rady platia vo všeobecnosti pre všetky druhy líthiových akumulátorov, zamerané sú na najpoužívanejší typ Li-Pol.

Dobrá rada: Lacné sieťové alebo USB nabíjacie adaptéry aké sú zvyčajne prikladané k hotovým RC modelom slúžia hlavne na prvotné vyskúšanie a príležitostné nabíjanie. Pre kvalitné pravidelné nabíjanie akumulátorov je najlepšie kúpiť nabíjačku s programovateľnými parametrami nabíjania. Predĺži to životnosť akumulátorov a ušetrí to vaše peniaze.  

Príklad výpočtu nabíjacieho času: Ak používate lacný nabíjací adaptér, približnú dobu nabíjania vyrátate tak, že kapacitu akumulátora (napríklad 2000 mAh) vydelíte výstupným výkonom nabíjacieho adaptéra (uvedený na typovom štítku adaptéra, napríklad: Output 350 mA), a výsledné číslo znamená dobu nabíjania úplne vybitého akumulátora. Príklad: 2000 : 350 = 5,7 hodiny. Menej vybitý akumulátor sa bude nabíjať kratšie. Nenechávajte ale nabíjať dlhšie, prebíjanie škodí akumulátoru.

Užívateľské rady:
Štandardné nominálne napätie monočlánku typu Li-Pol je 3,7V. Plne nabitý dosiahne 4,2V. Každá Li-Pol akumulátorová sada, teda dvoj a viac článkový akumulátor, by mala mať dva hrubšie silové káble (červený a čierny) slúžiace na pripojenie batérie k zariadeniu a zväzok tenkých servisných káblov, slúžiacich pre diagnostiku a riadenie procesu nabíjania. Najväčšou slabinou Li-Pol akumulátorov je citlivosť na úplne rovnaké nabitie všetkých článkov v sade. Ak z nejakého dôvodu napríklad v trojčlánkovom akumulátore nabijete jeden článok viac a iný menej, pri používaní batérie dôjde k tomu, že sa menej nabitý článok vybije skôr. Ak jeho napätie klesne pod 2,7V dochádza obvykle k zničeniu článku a to znamená koniec pre celú sadu. Preto ak chcete aby vám Li-Pol akumulátor dobre slúžil, nabíjajte ho vždy na programovateľnej nabíjačke v režime Li-Pol, ktorá nabíja cez silový kábel a vyrovnáva napätie článkov (balancuje) počas nabíjania tak, aby na konci boli všetky články v sade dokonalo rovnako nabité. Výrobcovia modelov prikladajú do RTR sád jednoduché nabíjačky, ktoré nabíjajú Li-Pol akumulátory cez servisné káble, aby zabezpečili ako-tak správne nabitie, ale je to nespoľahlivé.
Nikdy ich neskladujte úplne vybité. Kvalitné programovateľné nabíjačky majú program "storage", ktorý nabije Li-Pol akumulátor tak, aby sa potom dal dlhodobo skladovať. Ak nemáte nabíjačku s takým programom, tak nabite akumulátor na 75% (3,8V na článok) a až potom ho odložte.
Mali by ste vedieť, že Li-Pol akumulátory sú citlivé na nárazy a akékoľvek poškodenie. Vždy s nimi zaobchádzajte opatrne a dbajte aby vám nespadli na zem, prípadne po každej havárii modelu skontrolujte stav akumulátora.
V prípade RC áut používajte Li-Pol akumulátory v plastových púzdrach označených Hardcase. 
Uistite sa, že váš ESC regulátor má nastavený Li-Pol režim, ktorý stráži napätie akumulátora a včas ho odpojí, aby nedošlo k jeho podbitiu. Ak používate ESC regulátor, ktorý nemá Li-Pol režim, tak použite aspoň malý externý detektor napätia so sirénkou.  

Typickým prejavom poškodeného Li-Pol akumulátora je nafúknutie do podoby „vankúša“. Mierne nafúknutie sa dá ešte ignorovať a pri opatrnej manipulácii môžete batériu ďalej používať. Ak je však akumulátor nadutý „na prasknutie“ tak je už nebezpečný a urýchlene ho odneste do zberného dvora. Pozor, nikdy nepodceňujte nebezpečnosť nafúknutého, alebo inak poškodeného Li-Pol akumulátora. Môže začať horieť a hrozí poškodenie majetku, alebo zranenie. Aj preto sa odporúča nabíjať Li-Pol akumulátory vždy „na dohľad“ a položené na nehorľavej podložke. Vyrábajú sa preto špeciálne nabíjacie a prepravné obaly pre Li-Pol akumulátory.

Pri jazdení, či lietaní v teplotách pod 10oC udržujte pred použitím akumulátor na teplom mieste (vyhriaty interiér auta, vnútorné vrecko bundy...). Mráz týmto akumulátorom vyslovene nerobí dobre.

Životnosť akumulátora je závislá od spôsobu jeho používania, vybíjania, nabíjania a skladovania. Vplyv má aj teplota okolia, prípadné prehriatie, alebo podchladenie akumulátora. Obvykle sa životnosť ráta na počet nabíjacích cyklov 30 - 50 a nie na čas. Životnosť môže byť podstatne kratšia než 2 roky. S rastúcim počtom cyklov začne klesať "výkon" akumulátora, to znamená, že budete jazdiť kratšie než keď bol nový. Keď akumulátor zostarne, narastie jeho vnútorný odpor a takzvane zmäkne. Pri nabíjaní síce bude vykazovať nabitú kapacitu, ale výkon bude nízky.

Akumulátor je spotrebný výrobok. Pod záruku spadajú len výrobné vady (ak sú, obvykle sa prejavia okamžite pri prvom použití). Klesajúca kapacita, alebo celkovo zhoršené vlastnosti spôsobené používaním, alebo dlhodobým skladovaním, nie sú predmetom záruky. Akumulátor s napätím nižším než 2,7V na článok spôsobeným nesprávnym používaním, sa nedá reklamovať.
 
Parametre
kapacita mAh 4200 a viac
napätie V 7,4
prevedenie hardcase

Dodatočné parametre

Kategória: Akumulátory Li-Pol
Záruka: 2 roky
? Prevedenie: Hardcase
? Kapacita mAh: 5000 a viac
? Napätie V: 7,4
Položka bola vypredaná…

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Nevypĺňajte toto pole:

 

    Nemecký výrobca modelárskej elektroniky a časomerných systémov pre modelárov.