Menu
+421 52 7768 212 Neváhajte sa opýtať v pracovných dňoch 9-17 hod (9-17 hod)
Úvod Príslušenstvo a doplnky pre RC modely Akumulátory a batérie Akumulátory Li-XX Akumulátor Spektrum Smart Li-Pol 2200mAh/11,1V 50C IC3

Akumulátor Spektrum Smart Li-Pol 2200mAh/11,1V 50C IC3

Na sklade
Objednávky prijaté v pracovných dňoch do 12:30 spravidla odosielame ešte v ten istý deň.
46,80 €
Značka:
Spektrum
Kód:
5422003,50
EAN:
605482418208

Spektrum Smart LiPo 11.1V 2200mAh 50C IC3      SPMX22003S50

Smart akumulátory Spektrum reagujú na moderné trendy z poslednej doby. Smart akumulátory obsahujú elektroniku, ktorá zaisťuje bezpečné a najmä jednoduché použitie. Integrovaná elektronika v akumulátore trvalo vyhodnocuje napätie jednotlivých článkov akumulátora a teplotu celého akumulátora, optimalizuje nabitie jednotlivých článkov na dosiahnutie čo najkratšej doby nabíjania.

  • Vďaka možnosti automatického vybitia na skladovacie napätie sa výrazne predlžuje životnosť akumulátora.
  • Optimálne balancovanie článkov znamená až o 25% kratší čas potrebný na nabitie.
  • Zaznamenáva počet nabíjacích a vybíjacích cyklov. Máte tak prehľad, koľko má akumulátor za sebou cyklov.
  • Zaznamenáva nebezpečné stavy – príliš vysoké a nízke napätie článkov, vysokú teplotu.
  • Pri použití Smart nabíjačiek sa automaticky nastaví optimálny nabíjací proces. Naviac nie je nevyhnutné ku nabíjačke pripojovať aj servisný konektor.
  • Je zaistená plná kompatibilita s konvenčnými nabíjačkami. Smart akumulátor môžete bez obáv nabíjať vašou nabíjačkou.
Nové konektory IC3 a IC5 majú modernú konštrukciu s dôrazom na bezpečnosť a jednoduchosť. Kontakty sú tvorené zlatenými kolíkmi a dutinkami (v prípade IC3 konektora s priemerom 3,5 mm, konektor IC5 s priemerom 5 mm). Konektor je ďalej vybavený dátovým vodičom pre komunikáciu s nabíjačkou. Pri použití nabíjačiek Smart nie je potrebné zapájať balančný konektor. Konektory IC3, resp. IC5 sú spätne kompatibilné s konektormi EC3, resp. EC5.
Konektory nejde prepólovať, kontakty aj pájkované spoje sú prekryté plastovým obalom.

Pre možnosť nabíjania akumulátorov konvenčnými nabíjačkami je z akumulátora vyvedený štandardný servisný (balančný) konektor JST-XH.

Dlhodobé uchovávanie akumulátora v plne nabitom stave degraduje jeho vlastnosti - to sa prejavuje mäknutím / nafúknutím článkov. Preto akumulátory Spektrum Smart obsahujú obvod, ktorý po nastavenej dobe začne akumulátor pomaly vybíjať na tzv. skladovacie napätie. Doba je nastaviteľná pomocou Smart nabíjačiek v rozpätí 12 až 240 hodín. Táto jedinečná funkcia výrazne predlžuje životnosť akumulátora a zaisťuje lepšiu výkonnosť po dobu životnosti sady.

Parametre:
Typ: Li-Pol
Použitie: RC modely lietadiel, vrtuľníkov
Konfigurácia článkov: 3S
Kapacita: 2200 mAh
Napätie: 11,1 V
Rozmery: 115 x 35 x 21 mm
Hmotnosť: 180 g
Zaťažiteľnosť: 50 C
Nabíjací prúd: max. 3 C
Konektor silový: IC3
Konektor pre balancér: JST-XH

 
Modelárske Líthiové akumulátory.

V modelárskej praxi sa môžete najčastejšie stretnúť s označením líthiových akumulátorov Li-Pol (Li-Po), Li-Ion, Li-Fe (Li-Fe-Po4), Li-HV. Závisí to od ich vnútornej konštrukcie a chemického zloženia. Tieto akumulátory netrpia tzv. pamäťovým efektom", nemusia sa pred nabíjaním vybíjať a majú malé samovybíjanie. V súčasnosti najrozšírenejším typom používaným vo všetkých druhoch modelov s vysokým výkonom sú akumulátory Li-Pol (Lithium-polymérový), ktorý sa vyvinul z akumulátorov typu Li-Ion (Lithium-iontový, nominálne napätie 3,6 -3,7V na článok, konštrukcia článku podobná "tuškovým" baterkám), a zlepšujú ich elektrické vlastnosti. Daň za zvýšenie výkonu je konštrukcia, ktorá je z "mäkkých vankúšov" a pri nesprávnom používaní hrozí riziko poškodenia a samovznietenia.  
Ďalším druhom Li-Ion je Li-Fe (Lithium-železo-fosfátový), ktorý zvyšuje hlavne bezpečnosť (odolnosť voči tepelným únikom). Pracovné napätie týchto článkov je 3 - 3,3 V, max. nabíjacie napätie je 3,6V na článok.
Li-HV (Li-Pol HV) je najnovším typom Li-Pol akumulátorov, ktorý má zvýšené maximálne nabíjacie napätie na 4,35 V na článok a tak je možné do akumulátora dostať približne o 15-20% energie viac ako pri Li-Pol.

Všetky Li-XX akumulátory majú vzhľadom na svoje chcemické zloženie rozsah pracovných teplôt cca od 5° do 40 °C. Všetky Li-XX akumulátory podliehajú starnutiu a strate vlastností aj bez ohľadu na to, či sú používané, alebo nie. Je dôležité dodržiavať zásady správneho zaobchádzania s nimi a pri podozrení na poškodenie ich vyradiť z prevádzky a nechať ich ekologicky zlikvidovať. 

Nižšie uvedené rady platia vo všeobecnosti pre všetky druhy líthiových akumulátorov, zamerané sú na najpoužívanejší typ Li-Pol.

Dobrá rada: Sieťové adaptéry aké sú zvyčajne prikladané k hotovým RC modelom slúžia len na amatérske príležitostné nabíjanie. Pre kvalitné časté nabíjanie akumulátorov je najlepšie kúpiť nabíjačku s programovateľnými parametrami nabíjania. Predĺži to životnosť akumulátorov a ušetrí to vaše peniaze.  

Príklad výpočtu nabíjacieho času: Ak používate jednoduchý nabíjací adaptér (s balancérom), približnú dobu nabíjania vyrátate tak, že údaj o kapacite akumulátora (napríklad 2000 mAh) vydelíte výstupným výkonom nabíjacieho adaptéra (uvedený na typovom štítku adaptéra, napríklad: Output 350 mA), a výsledné číslo znamená dobu nabíjania úplne vybitého akumulátora. Príklad: 2000 : 350 = 5,7 hodiny. Menej vybitý akumulátor sa bude nabíjať kratšie. Ak nie je akumulátor po používaní celkom vybitý, nabíjanie trvá rôzne dlho. 

Užívateľské rady:
Štandardné nominálne napätie monočlánku typu Li-Pol je 3,7V. Plne nabitý dosiahne 4,2V. Každá Li-Pol akumulátorová sada, teda dvoj a viac článkový akumulátor, by mala mať dva hrubšie silové káble (červený a čierny) slúžiace na pripojenie batérie k zariadeniu a zväzok tenkých servisných káblov, slúžiacich pre diagnostiku a riadenie procesu nabíjania. Najväčšou slabinou Li-Pol akumulátorov je citlivosť na úplne rovnaké nabitie všetkých článkov v sade. Ak z nejakého dôvodu napríklad v trojčlánkovom akumulátore nabijete jeden článok viac a iný menej, pri používaní batérie dôjde k tomu, že sa menej nabitý článok vybije skôr. Ak jeho napätie klesne pod 2,7V dochádza obvykle k zničeniu článku a to znamená koniec pre celú sadu. Preto ak chcete aby vám Li-Pol akumulátor dobre slúžil, nabíjajte ho vždy na programovateľnej nabíjačke v režime Li-Pol, ktorá nabíja cez silový kábel a jemne vyrovnáva napätie článkov (balancuje) počas nabíjania tak, aby na konci boli všetky články v sade dokonalo rovnako nabité. Výrobcovia modelov niekedy prikladajú do RTR sád jednoduché nabíjačky, ktoré nabíjajú Li-Pol akumulátory cez servisné káble, aby zabezpečili ako-tak správne nabitie, ale je to nespoľahlivé.
Nikdy ich neskladujte úplne vybité. Kvalitné programovateľné nabíjačky majú program "storage", ktorý nabije Li-Pol akumulátor tak, aby sa potom dal dlhodobo skladovať. Ak nemáte nabíjačku s takým programom, tak nabite akumulátor na cca 75% (3,8V na článok) a až potom ho odložte.
Mali by ste vedieť, že Li-Pol akumulátory sú citlivé na nárazy a akékoľvek poškodenie. Vždy s nimi zaobchádzajte opatrne a dbajte aby vám nespadli na zem, prípadne po každej havárii modelu hneď skontrolujte stav akumulátora.
Keďže najčastejšie dochádza k nárazom v prípade RC áut, vyrábajú sa pre nich Li-Pol akumulátory v plastových púzdrach označených Hardcase. 
Pri zapojení Li-Pol akumulátora sa uistite, že ESC regulátor má nastavený Li-Pol režim, ktorý stráži napätie akumulátora a včas ho odpojí, aby nedošlo k jeho podbitiu. Ak používate tento typ akumulátora s ESC regulátorom, ktorý nemá Li-Pol režim, tak použite aspoň malý detektor napätia so sirénkou.  

Typickým prejavom poškodeného Li-Pol akumulátora je nafúknutie do podoby „vankúša“. Mierne nafúknutie sa dá ešte ignorovať a pri opatrnej manipulácii môžete batériu ďalej používať. Ak je však akumulátor nadutý „na prasknutie“ tak je už nebezpečný a urýchlene ho odneste do zberného dvora. Pozor, nikdy nepodceňujte nebezpečnosť nafúknutého, alebo inak poškodeného Li-Pol akumulátora. Môže začať horieť a hrozí poškodenie majetku, alebo zranenie. Aj preto sa odporúča nabíjať Li-Pol akumulátory vždy „na dohľad“ a položené na nehorľavej podložke. Vyrábajú sa preto špeciálne nabíjacie a prepravné obaly pre Li-Pol akumulátory.

Výkon akumulátorov typu Li-Pol výrazne klesá v zime. Pri jazdení, či lietaní v teplotách pod 10oC udržujte pred použitím akumulátor na teplom mieste (vyhriaty interiér auta, vnútorné vrecko bundy...). Mráz týmto akumulátorom vyslovene nerobí dobre.

Životnosť akumulátora je závislá od spôsobu jeho používania, vybíjania, nabíjania a skladovania. Vplyv má aj teplota okolia, prípadné prehriatie, alebo podchladenie akumulátora. Obvykle sa životnosť ráta na počet nabíjacích cyklov 30 - 50 a nie na čas. Životnosť môže byť podstatne kratšia než 2 roky. S rastúcim počtom cyklov začne klesať "výkon" akumulátora, to znamená, že budete jazdiť kratšie než keď bol nový. Keď akumulátor zostarne, narastie jeho vnútorný odpor a takzvane zmäkne. Pri nabíjaní síce bude vykazovať nabitú kapacitu, ale výkon bude nízky.

Akumulátor je spotrebný výrobok. Pod záruku spadajú len výrobné vady (ak sú, obvykle sa prejavia okamžite pri prvom použití). Klesajúca kapacita, alebo celkovo zhoršené vlastnosti spôsobené používaním, alebo dlhodobým skladovaním, nie sú predmetom záruky. Akumulátor s napätím nižším než 2,8V na článok spôsobeným nesprávnym používaním, sa nedá reklamovať.
 

Parametre
kapacita mAh 2000 - 3000
napätie V 11,1

Ponúkame 18680 položiek od 265 značiek

Máte otázku?

Napíšte nám, ak si neviete rady.
Všetky produkty vyberáme osobne.

Potrebujem poradiť

Príďte si tovar vybrať osobne

Našu predajňu nájdete v Poprade. Máme otvorené v pracovných dňoch od 9:00 do 17:00.

Predajňa Poprad
Tieto stránky používajú cookies, aby sme Vám mohli zobrazovať relevantné ponuky a produkty. Personalizáciu a cielenú reklamu si môžete kedykoľvek vypnúť, alebo nastaviť , v Nastaveniach súkromia vo Vašom prehliadači. Viac informácií