Axial RC SCX24 Chevrolet C10 1967 4WD orange 1/24 RTR

Kód: ASTRA-AXI00001V2T3
• Novinka •
Značka: Axial Racing
€155,90 / ks €129,92 bez DPH
Skladom (1 ks)
Môžeme doručiť do:
11.11.2024
Možnosti doručenia

RC model terénneho auta

Detailné informácie

Doručenie zdarma
doručenie zdarma
Za nákup s hodnotou nad 100€ s doručením na Slovensku, neplatíte poštovné!
Dostupnosť tovaru
Dostupnosť tovaru
Všetky položky, ktoré sa dajú vložiť do košíka máme skladom a pripravené na odoslanie.

Podrobný popis

RC model auta Axial SCX24 1967 Chevrolet C10 je lepší ako kedykoľvek predtým! K osvedčeným vlastnostiam boli pridané olejové tlmiče, elektronika Spektrum a nové svieže farby karosérie. Model je pripravený na jazdu, vrátane batérie a USB nabíjačky. Vďaka malým rozmerom môžete jazdiť doma alebo vonku.

Obsah balenia: Zostavený RC model auta Axial SCX24 Chevrolet C10 1967 1:24 4WD s nainštalovanými komponentmi: jednosmerný motor 88T, Spektrum prijímač SLT, regulátor jednosmerný 10A, Axial servo AS-1 micro: SCX2. Spektrum nabíjačka a akumulátor LiPo 2S PH2.54 JST-XH 3-pin USB-C 500mAh, vysielač Spektrum SLT2 2.4GHz a 4x AA batérie do vysielača, návod v ČJ, EN, DE, FR, IT.

Model je licencovanou verziou skutočného auta Chevrolet C10 z roku 1967, ktorý je ako všestranný terénny automobil obľúbený dodnes. Tlmiče sú naplnené olejom, dobre pohlcujú nárazy a poskytujú stabilnú jazdu v náročnom teréne. Elektronika Spektrum zaisťuje spoľahlivú jazdu a ovládanie. Model je ideálnou voľbou ako pre deti a začiatočníkov, tak aj pre skúsených jazdcov. Stály pohon 4WD a predné 3bodové a zadné 4bodové zavesenie umožňujúce prekonávať veľké prekážky. Šnekové ozubené kolesá na nápravách zvyšujú svetlú výšku. Realistické oceľové C-rámy podvozku zaisťujú vynikajúcu tuhosť. Detailná karoséria, predné LED osvetlenie a licencované kolesá Method s pneumatikamih BF Goodrich, ľahko zvládnu ako cestné, tak terénne výzvy.

Šnekové prevody
Predné a zadné diferenciály sú vybavené šnekovými prevodmi, ktoré dodávajú nápravám veľmi vysoký krútiaci moment, taktiež zaisťujú funkciu brzdy a zároveň vďaka malým rozmerom vytvárajú väčšiu svetlú výšku, ktorá je potrebná pre zdolávanie prekážok.

Tuhé kovové bočnice
Rovnako ako platforma Axial SCX10 v mierke 1:10, má aj podvozok Axial SCX24 robustné oceľové lišty rámu podvozku s výstuhami, ktoré udržujú podvozok dostatočne tuhý aj pri veľkom prekrútení náprav.

Priame nápravy
Predné a zadné zavesenie sa skladá z dvojdielnej lisovanej kompozitnej pevnej nápravy. Pre optimálnu manipuláciu je zavesenie SCX24™ vybavené trojprvkovým predným a štvor-prvkovým zadným zavesením.

4-prvkové zadné zavesenie
Geometria zadného zavesenia využíva 4 prvkovú konštrukciu, ktorá je optimalizovaná na zníženie natáčania nápravy a krútenie krútiaceho momentu.

Funkčné tlmiče odpruženia
Napriek jednoduchej konštrukcii s vinutou pružinou a plastovým telom sú tlmiče skvele funkčné.

Oceľové hriadele náprav
Pri použití šnekových prevodov diferenciálov je prenos krútiaceho momentu na kolesá zaistený pomocou oceľových hriadeľov, ktoré majú vysokú odolnosť a tuhosť pri zábere kolies. Krútiaci moment je prenášaný kolíkom na šesťhranné náboje.

Drážkované hnacie hriadele
Hnacie hriadele medzi prevodovkou a prednou a zadnou nápravou, sú drážkované a umožňujú veľký axiálny posun a maximálny prenos točivého výkonu.

Silný motor s viacradovou prevodovkou
O pohon RC modelu auta Axial SCX24 sa stará jednosmerný motor Tazer radu 180 s 88 závitmi na kotve. Motor má optimálny krútiaci moment, ktorý je potrebný na jazdu do strmého stúpania. Je upevnený na kovové motorové lôžko, ktoré pomáha motor chladiť a udržiavať teplotu na optimálnej úrovni.

Vysielač Spektrum SLT2 2,4 GHz
Dvojkanálový vysielač Spektrum SLT2 ponúka potrebné funkcie, ako je veľkosť dráhy plynu a riadenie a obmedzenie plynu. Set je pripravený na prevádzku, je kompletný, vrátane AA batérií vysielača.

Osadené guličkovými ložiskami
Model je plne osadený guličkovými ložiskami a to ako v prevodovke, tak v nápravách a náhonoch. Môžete jazdiť bez obáv, že by sa vám niekde opotrebovalo klzné ložisko.

Licencované kolesá a pneumatiky
Kolesá Method MR307 sú moderným poňatím klasického dizajnu kolies s otvormi, ktorý dominoval v počiatkoch off-roadových pick-upov. Pneumatiky BF Goodrich Krawler T/A® KX vyhrali viac šampionátov v rock-crawlingu ako všetky ostatné pneumatiky dohromady. Preto model Axial verne zachytáva rovnaký agresívny dizajn v mierke 1:24.

LED osvetlenie
Dve jasné LED svetlá sú továrni inštalované v prednom nárazníku. Voľný konektor na riadiacej jednotke umožňuje prípadnú montáž ďalších voliteľných diód.

Parametre:

Typ: Crawler, expedičný
Šasi: Kovové
Mierka: 1/24
Dĺžka: 218 mm
Šírka: 99 mm
Výška: 91 mm
Rázvor: 132 mm
Svetlá výška podvozku: 27 mm
Hmotnosť: 220 g
Motor: Jednosmerný 180 88T
Náhon: 4WD
Predné kolesá: Disky METHOD MR307 HOLE, pneumatiky FGoodrich Krawler T/A® KX
Zadné kolesá: Disky METHOD MR307 HOLE, pneumatiky FGoodrich Krawler T/A® KX
Čas jazdy: 40 až 50 minút s dodaným akumulátorom
Rýchlosť: Až 3 km/h
Vysielač: SLT2 2-CH 2.4Ghz SLT
Prijímač: Spektrum kombo Rx/reg. 10A
Servo: Axial AS-1
Batéria: Spektrum LiPo 7.4 V 350 mAh
Konektor batérie: JST PH 2.0

Zábeh nového elektromotora
Nový model s motorom, je potrebné najprv zabehnúť. Pred začiatkom používania jednosmerného elektromotora sa jednoznačne odporúča vykonať jeho zábeh. Niektorí výrobcovia ho vyžadujú, ako podmienku uznania prípadnej reklamácie motora. Účelom zábehu je to, aby sa rotujúce časti dobre usadili, trecie plochy kontaktov zahladili, uhlíky zabrúsili do správneho tvaru. Prúd vchádza do motora na komutátorové plôšky pomocou tzv. uhlíkov, ktoré nemusia mať od výroby dokonale prispôsobený tvar. Ak sa nový motor zaťaží na maximum bez predchádzajúceho zábehu, môže dôjsť k poškodeniu komutátorovej plochy, alebo uhlíkov z dôvodu veľkého "iskrenia". Zábeh umožní čo najdokonalejšie usadenie uhlíkov na komutátor. Tak sa uhlíky budú opotrebovávať menej a vydržia dlhšiu dobu prevádzky. 

Postup zábehu elektromotora:
-Ak máte nový RC model auta, alebo lode, v ktorom je už motor namontovaný, postupujte nasledovne. Položte model na podložku tak, aby sa kolesá otáčali nad povrchom. Nechajte bežať motor na čo najnižších otáčkach aspoň 20 - 30 minút. Následne môžete s modelom jazdiť 20 - 30 minút najprv nižšou rýchlosťou a postupne rýchlosť zvyšovať. Na plný výkon jazdite s modelom až po uplynutí zábehovej fázy.

-Ak máte nový motor, ktorý ešte nie namontovaný do modelu, zábeh môžete urobiť tradičným osvedčeným spôsobom ponorený vo vode. Pripojte motor k ESC regulátoru a spustite ho za káble zvislo dole do nádoby s čistou vodou. Roztočte motor na nízkych otáčkach a nechajte ho bežať 10 - 15 minút. Potom môžete otáčky na niekoľko minút zvýšiť postupne až na maximum. nakoniec motor vytiahnite z vody a nechajte ho chvíľu bežať, aby sa voda z motora vyfúkala von. Zabehnutý motor môžete namontovať do modelu a môžete hneď jazdiť na plný výkon. Nemusíte mať obavu z motora ponoreného vo vode. Bude fungovať normálne a voda ho bude počas zábehu chladiť. Navyše vyplaví von čiastočky uhlíkov pri zabrúsení (voda viditeľne stmavne). 

Ochrana pred prehriatím elektromotora:
Keďže je stator tvorený permanentnými magnetmi, je dobré vedieť, že tieto magnety postupne strácajú svoju "silu". Veľký vplyv však má aj teplota. Každý elektromotor sa pri prevádzke zahrieva a môže dosiahnuť teplotu aj 60o C (preto sa po jazde v žiadnom prípade nesmie motor chytať holou rukou!). Ak sa však motor nechladí, alebo chladí nedostatočne, prípadne sa jazdí dlhú dobu v maximálnych otáčkach, môže dôjsť k jeho prehriatiu a tým oslabeniu magnetov. Motor potom aj po vychladnutí už nedosiahne predchádzajúci výkon. Samozrejme hrozí poškodenie aj iných častí motora veľkým teplom. Vhodné je preto meniť režim záťaže, prípadne radšej jazdiť s dvoma menšími akumulátormi s prestávkou na výmenu a ochladenie, ako s jedným veľkokapacitným dlhý čas na plný výkon.

Výmena elektromotora, tuning:
Ak sa rozhodnete pre výmenu elektromotora v tomto modeli, dbajte na nasledujúce odporúčania.
Nový motor by mal byť rovnakého typu (veľkosť), mal by mať rovnaký počet závitov a rovnakú hodnotu napájacieho napätia ako pôvodný. Tak budete mať istotu, že model bude mať zachované pôvodné jazdné vlastnosti. 
Ak plánujete tuningový motor, v prvom rade si overte, či pôvodný ESC regulátor v modeli bude schopný pracovať s tuningovým motorom, aby nedošlo k spáleniu ESC regulátora, alebo k nefunkčnosti systému ESC-motor. Pri tuningovom motore je obvykle nutné vymeniť aj pastorok s iným počtom zubov. 

POZOR! Toto RC auto nie je hračka, ale je to viac prepracovaný, funkčný model, ktorý sa správa veľmi podobne ako skutočné auto. Vzhľadom na jeho realistické parametre, ak nie je správne zostavený a správne ovládaný, môže vám spôsobiť zranenie, alebo zraniť diváka, či poškodiť majetok. Model je určený na jazdu vo veľkej miestnosti, alebo vonku na suchom povrchu. Jazda vo vode, v snehu, v kalužiach, blate, piesku, vo vysokej tráve bez patričnej vodeodolnej úpravy môže spôsobiť poškodenie elektroniky modelu. Zakázaná je jazda na verejných komunikáciách a iných miestach (napr. parkoviská) s automobilovou prevádzkou. Nejazdite v hustej tráve, prehrejete alebo spálite motor!
Tento model vyžaduje pravidelnú údržbu, jeho správnym rozobratím podľa servisného návodu nestratíte záruku.

Dodatočné parametre

Kategória: Expedičné, trial a crawler autá - EXPERT
Záruka: 2 roky
? Mierka: 1/24
? Prevedenie: RTR
? Odporúčaný vek: od 14 rokov
Vrátane batérie: Ano

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Nevypĺňajte toto pole:

 

Axial     Americký výrobca diaľkovo ovládaných RC modelov terénnych áut a príslušenstva k nim.