Menu
+421 52 7768 212 Neváhajte sa opýtať v pracovných dňoch 9-17 hod (9-17 hod)
Novinka

HG-P803A RC US Military Truck 8x8 vyklápač zelený 1/12 RTR

Na sklade
Objednávky prijaté v pracovných dňoch do 12:30 spravidla odosielame ešte v ten istý deň.
799,90 €
Pri tomto produkte máte dopravu zdarma
Značka:
S-IDEE
Kód:
6918255

RC US Military Truck 8x8 vyklápač zelený 1/12 RTR      HG-P803A

Veľký diaľkovo ovládaný celokovový model amerického armádneho nákladného auta s pohonom 8x8 a vyklápacou korbou. Určené pre pokročilých užívateľov. 

Tento vojenský nákladný automobil sa dá pomocou diaľkového ovládania veľmi dobre ovládať - dokonca aj na vzdialenosť približne 100 metrov! Model má veľmi vysokú stabilitu a priechodnosť v teréne zákrutách a je preto ideálny pre milovníkov realistickej jazdy. Prevodovka má vysokú kvalitu a je kompletne uzavretá, prachotesná a veľmi tichá. To zaručuje dlhú životnosť a odolnosť voči vysokému namáhaniu krútiacim momentom.
Prednú a zadnú nápravu je možné uzamknúť ručne, ak je napríklad veľmi hladký alebo klzký povrch.
Olejové tlmiče zaisťujú optimálne jazdné vlastnosti na ceste i v teréne. Vďaka trapézovému kovovému rámu a kovovému podvozku je ťažisko vozidla posunuté výrazne dole.

Model je úplne zmontovaný a dodáva sa s už nainštalovanou elektronikou.

Technické detaily:
Mierka: 1/12
RC súprava: 8 kanálová, 2,4GHz
Rozmery: 73,9 cm x 21,8 cm x 24,2 cm
Batéria: Li-Pol 4000mAh/7,4V
Najvyššia rýchlosť: 18 km/h
Nabíjačka: nabíjací kábel USB
Dosah diaľkového ovládania: približne 100 metrov

Obsah balenia:
- 1 x RC vojenské nákladné vozidlo s-idee® HG-P803A na diaľkové ovládanie
- 1 x batéria 7,4 V 4 000 mAh
- 1 x diaľkové ovládanie
- 1 x nabíjací kábel USB
- 1 x príslušenstvo vojenského nákladného vozidla
- 1 x nemecká používateľská príručka s-idee®

Potrebujete dokúpiť:
6 x 1,5 V AA batérií pre vysielač.

Upozornenie, skúsenosti z prevádzky: Model je nastriekaný pomerne tenkou vrstvou kamuflážnej farby a čínsky výrobca si nedáva záležať na dôkladnom odmastení kovových dielov a ich nastriekaní základnou farbou. Naše skúsenosti so všetkými doteraz predanými kusmi sú také, že už po krátkom používaní dochádza k odlupovaniu farby na častiach podvozku a k rýchlemu oderu na exponovaných miestach. 

Zábeh nového elektromotora
Nový model s motorom, je potrebné najprv zabehnúť. Pred začiatkom používania jednosmerného elektromotora sa jednoznačne odporúča vykonať jeho zábeh. Niektorí výrobcovia ho vyžadujú, ako podmienku uznania prípadnej reklamácie motora. Účelom zábehu je to, aby sa rotujúce časti dobre usadili, trecie plochy kontaktov zahladili, uhlíky zabrúsili do správneho tvaru. Prúd vchádza do motora na komutátorové plôšky pomocou tzv. uhlíkov, ktoré nemusia mať od výroby dokonale prispôsobený tvar. Ak sa nový motor zaťaží na maximum bez predchádzajúceho zábehu, môže dôjsť k poškodeniu komutátorovej plochy, alebo uhlíkov z dôvodu veľkého "iskrenia". Zábeh umožní čo najdokonalejšie usadenie uhlíkov na komutátor. Tak sa uhlíky budú opotrebovávať menej a vydržia dlhšiu dobu prevádzky. 

Postup zábehu elektromotora:
-Ak máte nový RC model auta, alebo lode, v ktorom je už motor namontovaný, postupujte nasledovne. Položte model na podložku tak, aby sa kolesá otáčali nad povrchom. Nechajte bežať motor na čo najnižších otáčkach aspoň 20 - 30 minút. Následne môžete s modelom jazdiť 20 - 30 minút najprv nižšou rýchlosťou a postupne rýchlosť zvyšovať. Na plný výkon jazdite s modelom až po uplynutí zábehovej fázy.

-Ak máte nový motor, ktorý ešte nie namontovaný do modelu, zábeh môžete urobiť tradičným osvedčeným spôsobom ponorený vo vode. Pripojte motor k ESC regulátoru a spustite ho za káble zvislo dole do nádoby s čistou vodou. Roztočte motor na nízkych otáčkach a nechajte ho bežať 10 - 15 minút. Potom môžete otážky na niekoľko minút zvýšiť postupne až na maximum. nakoniec motor vytiahnite z vody a nechajte ho chvíľu bežať, aby sa voda z motora vyfúkala von. Zabehnutý motor môžete namontovať do modelu a môžete hneď jazdiť na plný výkon. Nemusíte mať obavu z motora ponoreného vo vode. Bude fungovať normálne a voda ho bude počas zábehu chladiť. Navyše vyplaví von čiastočky uhlíkov pri zabrúsení (voda viditeľne stmavne). 

Ochrana pred prehriatím elektromotora:
Keďže je stator tvorený permanentnými magnetmi, je dobré vedieť, že tieto magnety postupne strácajú svoju "silu". Veľký vplyv však má aj teplota. Každý elektromotor sa pri prevádzke zahrieva a môže dosiahnuť teplotu aj 60o C (preto sa po jazde v žiadnom prípade nesmie motor chytať holou rukou!). Ak sa však motor nechladí, alebo chladí nedostatočne, prípadne sa jazdí dlhú dobu v maximálnych otáčkach, môže dôjsť k jeho prehriatiu a tým oslabeniu magnetov. Motor potom aj po vychladnutí už nedosiahne predchádzajúci výkon. Samozrejme hrozí poškodenie aj iných častí motora veľkým teplom. Vhodné je preto meniť režim záťaže, prípadne radšej jazdiť s dvoma menšími akumulátormi s prestávkou na výmenu a ochladenie, ako s jedným veľkokapacitným dlhý čas na plný výkon.

Výmena elektromotora, tuning:
Ak sa rozhodenete pre výmenu elektromotora v tomto modeli, dbajte na nasledujúce odporúčania.
Nový motor by mal byť rovnakého typu (veľkosť), mal by mať rovnaký počet závitov a rovnakú hodnotu napájacieho napätia ako pôvodný. Tak budete mať istotu, že model bude mať zachované pôvodné jazdné vlastnosti. 
Ak plánujete tuningový motor, v prvom rade si overte, či pôvodný ESC regulátor v modeli bude schopný pracovať s tuningovým motorom, aby nedošlo k spáleniu ESC regulátora, alebo k nefunkčnosti systému ESC-motor. Pri tuningovom motore je obvykle nutné vymeniť aj pastorok s iným počtom zubov. 

POZOR! Toto RC auto nie je hračka, ale je to viac prepracovaný, funkčný model, ktorý sa správa veľmi podobne ako skutočné auto. Vzhľadom na jeho realistické parametre, ak nie je správne zostavený a správne ovládaný, môže vám spôsobiť zranenie, alebo zraniť diváka, či poškodiť majetok. Model je určený na jazdu vo veľkej miestnosti, alebo vonku na suchom povrchu. Jazda vo vode, v snehu, v kalužiach, blate, piesku, vo vysokej tráve bez partričnej vodeodolnej úpravy môže spôsobiť poškodenie elektroniky modelu. Zakázaná je jazda na verejných komunikáciách a iných miestach (napr. parkoviská) s automobilovou prevádzkou. Nejazdite v hustej tráve, prehrejete alebo spálite motor!
Tento model vyžaduje pravidelnú údržbu, jeho správnym rozobratím podľa servisného návodu nestratíte záruku.
Modelárske Líthiové akumulátory.

V modelárskej praxi sa môžete najčastejšie stretnúť s označením líthiových akumulátorov Li-Pol (Li-Po), Li-Ion, Li-Fe (Li-Fe-Po4), Li-HV. Závisí to od ich vnútornej konštrukcie a chemického zloženia. Tieto akumulátory netrpia tzv. pamäťovým efektom", nemusia sa pred nabíjaním vybíjať a majú malé samovybíjanie. V súčasnosti najrozšírenejším typom používaným vo všetkých druhoch modelov s vysokým výkonom sú akumulátory Li-Pol (Lithium-polymérový), ktorý sa vyvinul z akumulátorov typu Li-Ion (Lithium-iontový, nominálne napätie 3,6 -3,7V na článok, konštrukcia článku podobná "tuškovým" baterkám), a zlepšujú ich elektrické vlastnosti. Daň za zvýšenie výkonu je konštrukcia, ktorá je z "mäkkých vankúšov" a pri nesprávnom používaní hrozí riziko poškodenia a samovznietenia.  
Ďalším druhom Li-Ion je Li-Fe (Lithium-železo-fosfátový), ktorý zvyšuje hlavne bezpečnosť (odolnosť voči tepelným únikom). Pracovné napätie týchto článkov je 3 - 3,3 V, max. nabíjacie napätie je 3,6V na článok.
Li-HV (Li-Pol HV) je najnovším typom Li-Pol akumulátorov, ktorý má zvýšené maximálne nabíjacie napätie na 4,35 V na článok a tak je možné do akumulátora dostať približne o 15-20% energie viac ako pri Li-Pol.

Všetky Li-XX akumulátory majú vzhľadom na svoje chcemické zloženie rozsah pracovných teplôt cca od 5° do 40 °C. Všetky Li-XX akumulátory podliehajú starnutiu a strate vlastností aj bez ohľadu na to, či sú používané, alebo nie. Je dôležité dodržiavať zásady správneho zaobchádzania s nimi a pri podozrení na poškodenie ich vyradiť z prevádzky a nechať ich ekologicky zlikvidovať. 

Nižšie uvedené rady platia vo všeobecnosti pre všetky druhy líthiových akumulátorov, zamerané sú na najpoužívanejší typ Li-Pol.

Dobrá rada: Sieťové adaptéry aké sú zvyčajne prikladané k hotovým RC modelom slúžia len na amatérske príležitostné nabíjanie. Pre kvalitné časté nabíjanie akumulátorov je najlepšie kúpiť nabíjačku s programovateľnými parametrami nabíjania. Predĺži to životnosť akumulátorov a ušetrí to vaše peniaze.  

Príklad výpočtu nabíjacieho času: Ak používate jednoduchý nabíjací adaptér (s balancérom), približnú dobu nabíjania vyrátate tak, že údaj o kapacite akumulátora (napríklad 2000 mAh) vydelíte výstupným výkonom nabíjacieho adaptéra (uvedený na typovom štítku adaptéra, napríklad: Output 350 mA), a výsledné číslo znamená dobu nabíjania úplne vybitého akumulátora. Príklad: 2000 : 350 = 5,7 hodiny. Menej vybitý akumulátor sa bude nabíjať kratšie. Ak nie je akumulátor po používaní celkom vybitý, nabíjanie trvá rôzne dlho. 

Užívateľské rady:
Štandardné nominálne napätie monočlánku typu Li-Pol je 3,7V. Plne nabitý dosiahne 4,2V. Každá Li-Pol akumulátorová sada, teda dvoj a viac článkový akumulátor, by mala mať dva hrubšie silové káble (červený a čierny) slúžiace na pripojenie batérie k zariadeniu a zväzok tenkých servisných káblov, slúžiacich pre diagnostiku a riadenie procesu nabíjania. Najväčšou slabinou Li-Pol akumulátorov je citlivosť na úplne rovnaké nabitie všetkých článkov v sade. Ak z nejakého dôvodu napríklad v trojčlánkovom akumulátore nabijete jeden článok viac a iný menej, pri používaní batérie dôjde k tomu, že sa menej nabitý článok vybije skôr. Ak jeho napätie klesne pod 2,7V dochádza obvykle k zničeniu článku a to znamená koniec pre celú sadu. Preto ak chcete aby vám Li-Pol akumulátor dobre slúžil, nabíjajte ho vždy na programovateľnej nabíjačke v režime Li-Pol, ktorá nabíja cez silový kábel a jemne vyrovnáva napätie článkov (balancuje) počas nabíjania tak, aby na konci boli všetky články v sade dokonalo rovnako nabité. Výrobcovia modelov niekedy prikladajú do RTR sád jednoduché nabíjačky, ktoré nabíjajú Li-Pol akumulátory cez servisné káble, aby zabezpečili ako-tak správne nabitie, ale je to nespoľahlivé.
Nikdy ich neskladujte úplne vybité. Kvalitné programovateľné nabíjačky majú program "storage", ktorý nabije Li-Pol akumulátor tak, aby sa potom dal dlhodobo skladovať. Ak nemáte nabíjačku s takým programom, tak nabite akumulátor na cca 75% (3,8V na článok) a až potom ho odložte.
Mali by ste vedieť, že Li-Pol akumulátory sú citlivé na nárazy a akékoľvek poškodenie. Vždy s nimi zaobchádzajte opatrne a dbajte aby vám nespadli na zem, prípadne po každej havárii modelu hneď skontrolujte stav akumulátora.
Keďže najčastejšie dochádza k nárazom v prípade RC áut, vyrábajú sa pre nich Li-Pol akumulátory v plastových púzdrach označených Hardcase. 
Pri zapojení Li-Pol akumulátora sa uistite, že ESC regulátor má nastavený Li-Pol režim, ktorý stráži napätie akumulátora a včas ho odpojí, aby nedošlo k jeho podbitiu. Ak používate tento typ akumulátora s ESC regulátorom, ktorý nemá Li-Pol režim, tak použite aspoň malý detektor napätia so sirénkou.  

Typickým prejavom poškodeného Li-Pol akumulátora je nafúknutie do podoby „vankúša“. Mierne nafúknutie sa dá ešte ignorovať a pri opatrnej manipulácii môžete batériu ďalej používať. Ak je však akumulátor nadutý „na prasknutie“ tak je už nebezpečný a urýchlene ho odneste do zberného dvora. Pozor, nikdy nepodceňujte nebezpečnosť nafúknutého, alebo inak poškodeného Li-Pol akumulátora. Môže začať horieť a hrozí poškodenie majetku, alebo zranenie. Aj preto sa odporúča nabíjať Li-Pol akumulátory vždy „na dohľad“ a položené na nehorľavej podložke. Vyrábajú sa preto špeciálne nabíjacie a prepravné obaly pre Li-Pol akumulátory.

Výkon akumulátorov typu Li-Pol výrazne klesá v zime. Pri jazdení, či lietaní v teplotách pod 10oC udržujte pred použitím akumulátor na teplom mieste (vyhriaty interiér auta, vnútorné vrecko bundy...). Mráz týmto akumulátorom vyslovene nerobí dobre.

Životnosť akumulátora je závislá od spôsobu jeho používania, vybíjania, nabíjania a skladovania. Vplyv má aj teplota okolia, prípadné prehriatie, alebo podchladenie akumulátora. Obvykle sa životnosť ráta na počet nabíjacích cyklov 30 - 50 a nie na čas. Životnosť môže byť podstatne kratšia než 2 roky. S rastúcim počtom cyklov začne klesať "výkon" akumulátora, to znamená, že budete jazdiť kratšie než keď bol nový. Keď akumulátor zostarne, narastie jeho vnútorný odpor a takzvane zmäkne. Pri nabíjaní síce bude vykazovať nabitú kapacitu, ale výkon bude nízky.

Akumulátor je spotrebný výrobok. Pod záruku spadajú len výrobné vady (ak sú, obvykle sa prejavia okamžite pri prvom použití). Klesajúca kapacita, alebo celkovo zhoršené vlastnosti spôsobené používaním, alebo dlhodobým skladovaním, nie sú predmetom záruky. Akumulátor s napätím nižším než 2,8V na článok spôsobeným nesprávnym používaním, sa nedá reklamovať.
 
 

Parametre
mierka zmenšenia 1/12
prevedenie RTR

Ponúkame 19417 položiek od 283 značiek

Máte otázku?

Napíšte nám, ak si neviete rady.
Všetky produkty vyberáme osobne.

Potrebujem poradiť

Príďte si tovar prevziať osobne

Naše výdajné miesto nájdete v Poprade, na ulici Na letisko 49.

Výdajňa Poprad
Tieto stránky používajú cookies, aby sme Vám mohli zobrazovať relevantné ponuky a produkty. Personalizáciu a cielenú reklamu si môžete kedykoľvek vypnúť, alebo nastaviť , v Nastaveniach súkromia vo Vašom prehliadači. Viac informácií