Starter set Industrial GE-25Ton G

Kód: 9537151
Značka: PIKO
ZADARMOZADARMO
Starter set Industrial GE-25Ton  G
€275 / ks €229,17 bez DPH
Skladom (1 ks)
Môžeme doručiť do:
4.4.2024
Možnosti doručenia
záhradná modelová železnica

Detailné informácie

Doručenie zdarma
doručenie zdarma
Za nákup s hodnotou nad 100€ s doručením na Slovensku, neplatíte poštovné!
Dostupnosť tovaru
Dostupnosť tovaru
Všetky položky, ktoré sa dajú vložiť do košíka máme skladom a pripravené na odoslanie.

Podrobný popis

Starter set Industrial GE-25Ton  G   Piko 37151

Mierka: G 1/22,5 (1/24)

Rozmery koľajového okruhu: 130 x 130 cm

Minimálny potrebný priestor: 150 x 150 cm

Tento základný štartovací set obsahuje:

1 dieselovú lokomotívu GE-25Ton
2 nákladné vagóny
1 analógový ovládač PIKO vodeodolný pre vonkajšie použitie
1 Transformátor (230V) 20V / 32 VA DC/AC vodeodolný pre vonkajšie použitie
12x oblúk R1 422mm koľaje PIKO 35211
1 prípojný kábel PIKO 35270
1 x poistné klipy pre koľaje 35285 (14 ks)

Lokomotíva je pripravená na dodatočnú montáž digitálnym dekodéra, zvukového modulu a parného generátora, ktoré sa dokupujú samostatne. Tento vláčikový set je určený na interiérové použitie aj vonkajšie použitie, napríklad na záhrade, alebo v prírodnom areáli.

Základná štartovacia sada modelovej záhradnej železnice. Obsahuje všetko potrebné pre zostavenie jednoduchého koľajového okruhu a okamžitú prevádzku s množstvom zábavy. Koľajový okruh je možné neobmedzene rozširovať dokupovaním jednotlivých kusov koľají, alebo rozširovacích koľajových sád.

Táto základná sada obsahuje klasické (analógové) ovládanie Piko umožňujúce plynulo ovládanú jazdu lokomotívy po okruhu.

Vysvetlenie
Klasické (analógové) ovládanie umožňuje riadiť v jednom okamihu len jedinú lokomotívu. Ak položíte na koľaj dve lokomotívy, budú sa obe pohybovať naraz, rovnakým smerom a približne rovnakou rýchlosťou. 
Digitálne ovládanie umožňuje cez jediný ovládač riadiť naraz niekoľko lokomotív, pričom každá z nich na tej istej koľaji môže ísť inou rýchlosťou a iným smerom (alebo aj stáť).

Spájanie trate
Jednotlivé diely dráhy spájajte miernym tlakom k sebe tak, aby sa do drážok v spojkách zasunuli protiľahlé kusy koľají. Nepoužívajte násilie, koľaje by sa mohli ohnúť a pokriviť. Po zostavení trate si vyberte vhodný úsek, kde chcete pripojiť elektrické napájanie. Na prípojnom kábli sú dve skrutkovacie svorky, ktoré treba nasunúť na koľaje zo spodu tak, aby sa medené kontakty dobre dotýkali zospodu koľají a upevňovacie skrutky aby smerovali von. Dbajte, aby sa medzi kontakty nedostala mastnota, alebo iná nečistota. Skrutky dobre utiahnite. Do konektorového bloku na ovládači zasuňte konce káblov - vždy rovnaká farba káblu do svorky rovnakej farby. Zatlačte konektorovú svorku, otvorí sa okienko. Koniec drôtu zasuňte do okienka a pustením tlačidla sa v dierke zaistí. Postup opakujte aj s druhým drôtom (pólom). Do ovládacej jednotky rovnako zasuňte zospodu konektor transformátora a kábel zasuňte do drážky v požadovanom smere. Nakoniec zasuňte zástrčku ak kábel transformátora. Celkom nakoniec zapojte transformátor do elektrickej siete. Okruh je tým zapojený a trať pripravená na používanie. Pri používaní vonku dávajte pozor, aby ste mali prípojku elektrickej siete plne zodpovedajúcu bezpečnostným predpisom. Inak hrozí elektrický úder!  
Rozpájanie dráhy
Postupujte presne v opačnom poradí ako pri spájaní trate. NAJPRV(!) odpojte transformátor z elektrickej siete vytiahnutím zástrčky. Potom rozpojte všetky elektrické spojenia a nakoniec jednotlivé diely trate.
Čistenie koľají
Kovové koľaje je nutné chrániť pred koróziou a znečistením. Inak sa zhoršia ich vodivé vlastnosti a jazda vlaku nebude plynulá, alebo nebude fungovať vôbec. Odporúčame občas vyčistiť povrch koľají špeciálnym čistiacim prostriedkom, nikdy nie vodou, alebo v olejom. Ideálnym pre čistenie koľají je použitie špeciálneho čistiaceho bloku PIKO 55281 (9555281). Po ukončení používania a rozobraní dráhy odporúčame uložiť diely naspäť do pôvodnej krabice a uložiť ich na suché a chladné miesto.
Jazda lokomotívy
Nezabudnite skontrolovať trať pred použitím lokomotívy, či je čistá a riadne zapojená. Položte lokomotívu na trať a skontrolujte správnu polohu všetkých kolies. Pomaly otočte ovládač a nastavte rýchlosť, akou chcete aby lokomotíva šla. Ak sa po otočení ovládača lokomotíva nedá do pohybu, alebo nejazdí rovnomerne, skontrolujte či je správne položená na koľajach, či sú všetky dielce dráhy spojené správne, či niekde nevzniká skrat.
Údržba lokomotívy
Lokomotíva je jemné elektromechanické zariadenie, vyžadujúce opatrné zaobchádzanie a pravidelnú údržbu. Chráňte ju pred nárazmi, vlhkom a prachom. Pre základnú údržbu stačí nakvapkať jemná strojná vazelína na prevody pohonu (len malé množstvo). Pred zamastením chráňte kolesá lokomotívy. Dbajte, aby bol dobrý elektrický kontakt medzi zberačmi prúdu a koľajami.
Životnosť lokomotívy
Životnosť pohyblivých častí a motora je obmedzená intenzitou prevádzky a podmienkami používania. Kardanové hriadele, ozubenie na prevodoch a uhlíky na elektromotore podliehajú prirodzenému opotrebeniu spôsobenému prevádzkou. Ich životnosť je možné výrazne predĺžiť pravidelným mazaním a čistením. Je nutné počítať s tým, že lokomotíva, ktorá jazdí denne niekoľko hodín, sa opotrebuje skôr, než len príležitostne používaná lokomotíva.

Upozornenie
Táto modelová vláčiková súprava nie je hračka vhodná pre deti mladšie než 8 rokov! Lokomotíva, vagóny aj koľaje sú detailné, krehké a vyžadujú opatrné zaobchádzanie. Niektoré diely majú ostré hrany a rohy, pri neopatrnom používaní bez dohľadu dospelého by mohli spôsobiť poranenie dieťaťa. Drobné diely by malé dieťa mohlo prehltnúť! Transformátor je elektrické zariadenie a mal by byť pred každým použitím najprv skontrolovaný, či nejaví známky poškodenia na povrchu, alebo či nie je poškodená prípojná šnúra. V prípade pochybností, alebo v prípade poškodenia by nemal byť používaný až kým nebude skontrolovaný a opravený odborníkom. Používajte len dodaný transformátor, vždy pod dohľadom dospelých a odpojte ho z elektrickej siete vždy, keď nie je dráha používaná. Transformátor nie je hračka. Tak ako pri každom elektrickom zariadení, aj tu hrozí pri nesprávnej manipulácii elektrický šok. Transformátor by mal byť odpojený od elektrickej siete aj pri čistení trate.

Spracoval: Ing. Jozef Anďal

UPOZORNENIE: Tento text je majetkom firmy HTmodel chránený autorským zákonom. Jeho kopírovanie a šírenie bez písomného súhlasu majiteľa je trestné.

Parametre
mierka zmenšenia G 1/25
prevedenie Analógové

Dodatočné parametre

Kategória: Vláčikové sady
Záruka: 2 roky
? Mierka: G 1/25

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Nevypĺňajte toto pole:

 

      Tradičný nemecký výrobca modelovej železnice, modelov lokomotív, vagónov, koľají, domčekov a rôzneho príslušenstva.