Tamiya RC Landfreeder Quadtrack (TT-02FT PB)nenafarbený 1/10 KIT

Kód: TAM-58690
Akcia
Značka: Tamiya
€289,90 –20 %
Tamiya RC Landfreeder Quadtrack (TT-02FT PB)nenafarbený 1/10 KIT
€289,90 –20 % €231,92 / ks €193,27 bez DPH
Skladom (1 ks)
Môžeme doručiť do:
30.12.2024
Možnosti doručenia

Detailné informácie

Doručenie zdarma
doručenie zdarma
Za nákup s hodnotou nad 100€ s doručením na Slovensku, neplatíte poštovné!
Dostupnosť tovaru
Dostupnosť tovaru
Všetky položky, ktoré sa dajú vložiť do košíka máme skladom a pripravené na odoslanie.

Podrobný popis

Tamiya RC Landfreeder Quadtrack (TT-02FT PB) nenafarbený 1/10 KIT    Tamiya 58690

Stavebnica modelu diaľkovo ovládaného terénneho auta s pásovým podvozkom, s pohonom 4x4, elektromotorom a odolnou lexanovou karosériou.

Obsah sady: Stavebnica šasi, výlisok - polotovar lexanovej karosérie, plastové diely karosérie, samolepiace masky okien, samolepiace dekoračné nálepky, elektromotor Tamiya triedy 540, ESC regulátor Tamiya TBLE-02 pre jednosmerné aj striedavé elektromotory. Karoséria je už továrensky nafarbená.

Potrebné dokúpiť: RC súpravu, servo riadenia, pohonný akumulátor, nabíjačku, batérie do vysielača.

Mierka: 1/10
Dĺžka: 425 mm
Šírka: 247 mm
Rázvor: 251 mm
Karoséria: Lexanová nafarbená s plastovými dielmi.
Typ šasi: TT-02FT PB
Typ pohonu: elektro, 4WD, pohon oboch náprav (4x4) cez stredový kardan.
Motor: Type 540 CR-Tuned 35T



Základom modelu je osvedčené šasi Tamiya TT-02, upravené do verzie s pásovými vozíkmi namiesto kolies. Výtaným vylepšením je aj lexanový kryt chrániaci elektroniku, batériu aj motor pred špinou a vodou. Karoséria Landfreeder je vylisovaná z polykarbonátu, vopred lakovaného čiernou (PS-5) s oknami Smoke (PS-31). Samostatné diely tvoria prednú masku, hmlové svetlá a ochranný rám.
Každý trojstranný pásový vozík má šírku 39,3 mm a styčnú plochu s dĺžkou 60 mm. Pásy vyžadujú zostavenie z jednotlivých článkov a ponúkajú efektívnu trakciu. Pre možnosti nastavenia sú zahrnuté dva typy elastomérového spojenia (štandardný a hrubý). Pásové vozíky sú pripevnené k závesným ramenám pomocou platní a každá z nich má ozubené koleso a štyri valčeky. Tretí valec je odpružený pre ďalšie zvýšenie výkonu.
Polykarbonátový kryt podvozku a vložky podbehov kolies poskytujú ochranu pred prachom a nečistotami, ktoré sa vyskytujú v teréne.

Stavebnice RC modelov áut japonskej značky Tamiya sa vyznačujú tými najlepšími vlastnosťami. Vďaka veľmi prehľadnému stavebnému návodu a premyslenému rozdeleniu stavebných dielov do označených vreciek, zvládne stavbu auta Tamiya aj úplný začiatočník. Už základná verzia podvozku zo stavebnice má spravidla  výborné jazdné vlastnosti, ale každá stavebnica Tamiya poskytuje široké možnosti tuningu. Stavebnice Tamiya vám dajú neopakovateľný pocit radosti, keď si RC model auta postavíte úplne sami. Pre deti a mládež je to výborný spôsob ako spoznať konštrukciu skutočného auta.

Šasi Tamiya TT-02. Pohon 4x4 je zabezpečený stredovým kardanom spájajúcim diferenciály prednej a zadnej nápravy. Výborná stabilita je zabezpečená umiestnením akumulátora v pozdĺžnej osi vedľa stredového kardanu. Motor je umiestnený pred zadnou nápravou, čo ešte viac zlepšuje jazdné vlastnosti.

Zábeh nového elektromotora
Nový model s motorom, je potrebné najprv zabehnúť. Pred začiatkom používania jednosmerného elektromotora sa jednoznačne odporúča vykonať jeho zábeh. Niektorí výrobcovia ho vyžadujú, ako podmienku uznania prípadnej reklamácie motora. Účelom zábehu je to, aby sa rotujúce časti dobre usadili, trecie plochy kontaktov zahladili, uhlíky zabrúsili do správneho tvaru. Prúd vchádza do motora na komutátorové plôšky pomocou tzv. uhlíkov, ktoré nemusia mať od výroby dokonale prispôsobený tvar. Ak sa nový motor zaťaží na maximum bez predchádzajúceho zábehu, môže dôjsť k poškodeniu komutátorovej plochy, alebo uhlíkov z dôvodu veľkého "iskrenia". Zábeh umožní čo najdokonalejšie usadenie uhlíkov na komutátor. Tak sa uhlíky budú opotrebovávať menej a vydržia dlhšiu dobu prevádzky. 

Postup zábehu elektromotora:
-Ak máte nový RC model auta, alebo lode, v ktorom je už motor namontovaný, postupujte nasledovne. Položte model na podložku tak, aby sa kolesá otáčali nad povrchom. Nechajte bežať motor na čo najnižších otáčkach aspoň 20 - 30 minút. Následne môžete s modelom jazdiť 20 - 30 minút najprv nižšou rýchlosťou a postupne rýchlosť zvyšovať. Na plný výkon jazdite s modelom až po uplynutí zábehovej fázy.

-Ak máte nový motor, ktorý ešte nie namontovaný do modelu, zábeh môžete urobiť tradičným osvedčeným spôsobom ponorený vo vode. Pripojte motor k ESC regulátoru a spustite ho za káble zvislo dole do nádoby s čistou vodou. Roztočte motor na nízkych otáčkach a nechajte ho bežať 10 - 15 minút. Potom môžete otážky na niekoľko minút zvýšiť postupne až na maximum. nakoniec motor vytiahnite z vody a nechajte ho chvíľu bežať, aby sa voda z motora vyfúkala von. Zabehnutý motor môžete namontovať do modelu a môžete hneď jazdiť na plný výkon. Nemusíte mať obavu z motora ponoreného vo vode. Bude fungovať normálne a voda ho bude počas zábehu chladiť. Navyše vyplaví von čiastočky uhlíkov pri zabrúsení (voda viditeľne stmavne). 

Ochrana pred prehriatím elektromotora:
Keďže je stator tvorený permanentnými magnetmi, je dobré vedieť, že tieto magnety postupne strácajú svoju "silu". Veľký vplyv však má aj teplota. Každý elektromotor sa pri prevádzke zahrieva a môže dosiahnuť teplotu aj 60o C (preto sa po jazde v žiadnom prípade nesmie motor chytať holou rukou!). Ak sa však motor nechladí, alebo chladí nedostatočne, prípadne sa jazdí dlhú dobu v maximálnych otáčkach, môže dôjsť k jeho prehriatiu a tým oslabeniu magnetov. Motor potom aj po vychladnutí už nedosiahne predchádzajúci výkon. Samozrejme hrozí poškodenie aj iných častí motora veľkým teplom. Vhodné je preto meniť režim záťaže, prípadne radšej jazdiť s dvoma menšími akumulátormi s prestávkou na výmenu a ochladenie, ako s jedným veľkokapacitným dlhý čas na plný výkon.

Výmena elektromotora, tuning:
Ak sa rozhodenete pre výmenu elektromotora v tomto modeli, dbajte na nasledujúce odporúčania.
Nový motor by mal byť rovnakého typu (veľkosť), mal by mať rovnaký počet závitov a rovnakú hodnotu napájacieho napätia ako pôvodný. Tak budete mať istotu, že model bude mať zachované pôvodné jazdné vlastnosti. 
Ak plánujete tuningový motor, v prvom rade si overte, či pôvodný ESC regulátor v modeli bude schopný pracovať s tuningovým motorom, aby nedošlo k spáleniu ESC regulátora, alebo k nefunkčnosti systému ESC-motor. Pri tuningovom motore je obvykle nutné vymeniť aj pastorok s iným počtom zubov. 

POZOR! Toto RC auto nie je hračka, ale je to viac prepracovaný, funkčný model, ktorý sa správa veľmi podobne ako skutočné auto. Vzhľadom na jeho realistické parametre, ak nie je správne zostavený a správne ovládaný, môže vám spôsobiť zranenie, alebo zraniť diváka, či poškodiť majetok. Model je určený na jazdu vo veľkej miestnosti, alebo vonku na suchom povrchu. Jazda vo vode, v snehu, v kalužiach, blate, piesku, vo vysokej tráve bez partričnej vodeodolnej úpravy môže spôsobiť poškodenie elektroniky modelu. Zakázaná je jazda na verejných komunikáciách a iných miestach (napr. parkoviská) s automobilovou prevádzkou. Nejazdite v hustej tráve, prehrejete alebo spálite motor!

Tento model vyžaduje pravidelnú údržbu, jeho správnym rozobratím podľa servisného návodu nestratíte záruku.

Spracoval: Ing. Jozef Anďal

UPOZORNENIE: Tento text je majetkom firmy HTmodel chránený autorským zákonom. Jeho kopírovanie a šírenie bez písomného súhlasu majiteľa je trestné.


 
Parametre
mierka zmenšenia 1/10
odporúčaný vek od 14 rokov
prevedenie KIT

Dodatočné parametre

Kategória: Expedičné, trial a crawler autá - EXPERT
Záruka: 2 roky
? Mierka: 1/10
? Prevedenie: KIT
? Odporúčaný vek: od 14 rokov

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Nevypĺňajte toto pole:

 

     

Japonský výrobca širokého sortimentu diaľkovo ovládaných RC modelov cestných a terénnych áut, modelov truckov a návesov, doplnkov a  príslušenstva k nim. Výrobca kvalitných stavebníc plastových modelov, náradia a pomôcok pre plastikových modelárov. Výrobca kvalitných modelárskych farieb, lepidiel a doplnkov.