Tamiya RC Mercedes-Benz C11 1990 Gr.C 2WD 1/10 KIT

Kód: TAM-47484
Značka: Tamiya
€139,90 / ks €116,58 bez DPH
Skladom (2 ks)
Môžeme doručiť do:
31.12.2024
Možnosti doručenia

stavebnica auta na ovládanie

Detailné informácie

Doručenie zdarma
doručenie zdarma
Za nákup s hodnotou nad 100€ s doručením na Slovensku, neplatíte poštovné!
Dostupnosť tovaru
Dostupnosť tovaru
Všetky položky, ktoré sa dajú vložiť do košíka máme skladom a pripravené na odoslanie.

Podrobný popis

Tamiya RC Mercedes-Benz C11 1990 Gr.C 2WD 1/10 KIT    Tamiya 47484

Stavebnica rýchleho modelu pretekárskeho auta na diaľkové ovládanie. 

Podvozok s nízkou svetlosťou je založený na tuhom ráme vane, s plastovým priestorovým rámom a FRP doskou. Má trojbodové nastavenie zavesenia kolies a priamy pohon 2WD s guľkovým diferenciálom. Polykarbonátová karoséria má samostatné diely predných svetiel uľahčujúce prípadnú inštaláciu LED.

Potrebujete dokúpiť:
RC súpravu, servo riadenia, ESC regulátor, 7,2 V batériu a nabíjačku, plus farby na lexan.

Stavebnica auta na diaľkové ovládanie s pohonom prednej nápravy, elektromotorom a odolnou lexanovou karosériou.

Stavebnice RC modelov áut japonskej značky Tamiya sa vyznačujú tými najlepšími vlastnosťami. Vďaka veľmi prehľadnému stavebnému návodu a premyslenému rozdeleniu stavebných dielov do označených vreciek, zvládne stavbu auta Tamiya aj úplný začiatočník. Už základná verzia podvozku zo stavebnice má spravidla  výborné jazdné vlastnosti, ale každá stavebnica Tamiya poskytuje široké možnosti tuningu. Stavebnice Tamiya vám dajú neopakovateľný pocit radosti, keď si RC model auta postavíte úplne sami. Pre deti a mládež je to výborný spôsob ako spoznať konštrukciu skutočného auta.

Podvozok FF-03 ponúka realistické ovládanie pohonu predných kolies s motorom uloženým vpredu. Pozdĺžne uložená batéria umožňuje úzky dizajn šasi, pričom RC komponenty sú umiestnené na oboch stranách, čím je zaistené optimálne vyváženie. Predná kompaktná prevodovka je navyše vybavená guľôčkovým diferenciálom a poskytuje dostatočnú trakciu. 4-bodové zavesenie kolies s dvojitými priečnymi ramenami je vybavené olejovými tlmičmi CVA, zatiaľ čo nastavenie predného zavesenia kolies s krátkymi reverzibilnými ramenami zavesenia kolies umožňuje vyvážené nastavenie. Ďalej je vahadlo vybavené držiakmi stabilizátora.
Konštrukcia tejto stavebnice umožňuje postaviť model v troch verziách rozvoru: 257mm, 245mm a 233mm) jednoduchou výmenou zadnej časti základnej dosky šasi.
Jazdné vlastnosti podvozku FF-03 sa približujú skutočnému autu s pohonom predných kolies a motorom vpredu. Užite si osviežujúci zážitok z jazdy s týmto RC modelom.

Mierka: 1/10
Dĺžka: 435 mm
Šírka: 191 mm
Výška: 136 mm
Rázvor: 257 mm (257, 245, 233mm nastaviteľný)?
Karoséria: Lexanová nenafarbená.
Typ šasi: FF-03
Typ pohonu: elektro, 2WD, pohon prednej nápravy, motor vpredu
Motor: Type 540

Potrebné dokúpiť: RC súpravu, servo riadenia, ESC regulátor motora, pohonný akumulátor, nabíjačku, batérie do vysielača, farby v spreji na lexan.

Zábeh nového elektromotora
Nový model s motorom, je potrebné najprv zabehnúť. Pred začiatkom používania jednosmerného elektromotora sa jednoznačne odporúča vykonať jeho zábeh. Niektorí výrobcovia ho vyžadujú, ako podmienku uznania prípadnej reklamácie motora. Účelom zábehu je to, aby sa rotujúce časti dobre usadili, trecie plochy kontaktov zahladili, uhlíky zabrúsili do správneho tvaru. Prúd vchádza do motora na komutátorové plôšky pomocou tzv. uhlíkov, ktoré nemusia mať od výroby dokonale prispôsobený tvar. Ak sa nový motor zaťaží na maximum bez predchádzajúceho zábehu, môže dôjsť k poškodeniu komutátorovej plochy, alebo uhlíkov z dôvodu veľkého "iskrenia". Zábeh umožní čo najdokonalejšie usadenie uhlíkov na komutátor. Tak sa uhlíky budú opotrebovávať menej a vydržia dlhšiu dobu prevádzky. 

Postup zábehu elektromotora:
-Ak máte nový RC model auta, alebo lode, v ktorom je už motor namontovaný, postupujte nasledovne. Položte model na podložku tak, aby sa kolesá otáčali nad povrchom. Nechajte bežať motor na čo najnižších otáčkach aspoň 20 - 30 minút. Následne môžete s modelom jazdiť 20 - 30 minút najprv nižšou rýchlosťou a postupne rýchlosť zvyšovať. Na plný výkon jazdite s modelom až po uplynutí zábehovej fázy.

-Ak máte nový motor, ktorý ešte nie namontovaný do modelu, zábeh môžete urobiť tradičným osvedčeným spôsobom ponorený vo vode. Pripojte motor k ESC regulátoru a spustite ho za káble zvislo dole do nádoby s čistou vodou. Roztočte motor na nízkych otáčkach a nechajte ho bežať 10 - 15 minút. Potom môžete otážky na niekoľko minút zvýšiť postupne až na maximum. nakoniec motor vytiahnite z vody a nechajte ho chvíľu bežať, aby sa voda z motora vyfúkala von. Zabehnutý motor môžete namontovať do modelu a môžete hneď jazdiť na plný výkon. Nemusíte mať obavu z motora ponoreného vo vode. Bude fungovať normálne a voda ho bude počas zábehu chladiť. Navyše vyplaví von čiastočky uhlíkov pri zabrúsení (voda viditeľne stmavne). 

Ochrana pred prehriatím elektromotora:
Keďže je stator tvorený permanentnými magnetmi, je dobré vedieť, že tieto magnety postupne strácajú svoju "silu". Veľký vplyv však má aj teplota. Každý elektromotor sa pri prevádzke zahrieva a môže dosiahnuť teplotu aj 60o C (preto sa po jazde v žiadnom prípade nesmie motor chytať holou rukou!). Ak sa však motor nechladí, alebo chladí nedostatočne, prípadne sa jazdí dlhú dobu v maximálnych otáčkach, môže dôjsť k jeho prehriatiu a tým oslabeniu magnetov. Motor potom aj po vychladnutí už nedosiahne predchádzajúci výkon. Samozrejme hrozí poškodenie aj iných častí motora veľkým teplom. Vhodné je preto meniť režim záťaže, prípadne radšej jazdiť s dvoma menšími akumulátormi s prestávkou na výmenu a ochladenie, ako s jedným veľkokapacitným dlhý čas na plný výkon.

Výmena elektromotora, tuning:
Ak sa rozhodenete pre výmenu elektromotora v tomto modeli, dbajte na nasledujúce odporúčania.
Nový motor by mal byť rovnakého typu (veľkosť), mal by mať rovnaký počet závitov a rovnakú hodnotu napájacieho napätia ako pôvodný. Tak budete mať istotu, že model bude mať zachované pôvodné jazdné vlastnosti. 
Ak plánujete tuningový motor, v prvom rade si overte, či pôvodný ESC regulátor v modeli bude schopný pracovať s tuningovým motorom, aby nedošlo k spáleniu ESC regulátora, alebo k nefunkčnosti systému ESC-motor. Pri tuningovom motore je obvykle nutné vymeniť aj pastorok s iným počtom zubov. 

POZOR! Toto RC auto nie je hračka, ale je to viac prepracovaný, funkčný model, ktorý sa správa veľmi podobne ako skutočné auto. Vzhľadom na jeho realistické parametre, ak nie je správne zostavený a správne ovládaný, môže vám spôsobiť zranenie, alebo zraniť diváka, či poškodiť majetok. Model je určený na jazdu vo veľkej miestnosti, alebo vonku na suchom povrchu. Jazda vo vode, v snehu, v kalužiach, blate, piesku, vo vysokej tráve bez partričnej vodeodolnej úpravy môže spôsobiť poškodenie elektroniky modelu. Zakázaná je jazda na verejných komunikáciách a iných miestach (napr. parkoviská) s automobilovou prevádzkou. Nejazdite v hustej tráve, prehrejete alebo spálite motor!

Tento model vyžaduje pravidelnú údržbu, jeho správnym rozobratím podľa servisného návodu nestratíte záruku.

Spracoval: Ing. Jozef Anďal

UPOZORNENIE: Tento text je majetkom firmy HTmodel chránený autorským zákonom. Jeho kopírovanie a šírenie bez písomného súhlasu majiteľa je trestné.

Dodatočné parametre

Kategória: Cestné a rally autá - EXPERT
Záruka: 2 roky
? Mierka: 1/10
? Prevedenie: KIT
? Odporúčaný vek: od 14 rokov

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Nevypĺňajte toto pole:

 

     

Japonský výrobca širokého sortimentu diaľkovo ovládaných RC modelov cestných a terénnych áut, modelov truckov a návesov, doplnkov a  príslušenstva k nim. Výrobca kvalitných stavebníc plastových modelov, náradia a pomôcok pre plastikových modelárov. Výrobca kvalitných modelárskych farieb, lepidiel a doplnkov.