Často kladené otázky

Aké je poštovné / how is postage?
Slovensko:
4,50 € pre všetky zásielky s hodnotou pod 100 €. Nad touto hranicou je poštovné 0,00 €
Česko: 10,00 € pre všetky zásielky.
EU countries: 15,00 € minimum. In a case of bigger size parcel, we will inform you about real delivery costs in advance.
Germany via Deutsche Post: 12,00 € minimum. In a case of bigger size parcel, we will inform you about real delivery costs in advance.
World Delivery: For shipments abroad (except EU), the prices are calculated individually according to requirements of carrier and method of delivery.

Otázka: Nevyhovuje mi doručenie kuriérom do rúk, chcem si dať poslať zásielku na výdajné miesto, alebo do balíkomatu. Ako to mám zadať do objednávky?
Odpoveď: Aj služba GLS, aj služba DPD majú sieť výdajných miest, kam si môžete dať poslať zásielku. Najprv si vyhľadajte adresu výdajného miesta (parcelshopu), ktoré vám vyhovuje. Potom napíšte v objednávke do časti "adresa doručenia" adresu výdajného miesta. 
GLS: https://gls-group.eu/SK/sk/vyhladavac-parcelshopov
DPD: https://www.dpdgroup.com/sk/mydpd/parcel-shops

Otázka: Posielate zásielky aj do Českej republiky?
Odpoveď: Áno, do ČR posielame zásielky úplne samozrejme. Objednávku v e-shope je síce nutné urobiť v EUR, ale my to následne účtujeme v českých korunách podľa denného kurzu NBS. Poštovné do ČR je 10 €. Platiť sa dá na dobierku v hotovosti kuriérovi, alebo bankovým prevodom v CZK na náš účet vo FIO banke. Pri dokončovaní objednávky v našom e-shope si môžete zvoliť spôsob dopravy "kuriér GLS Česká republika" a spôsob platby "dobierka" alebo "predfaktúra".

Otázka: Je tovar naozaj dostupný na vašom sklade?
Odpoveď: Náš e-shop zobrazuje skutočný stav nášho skladu v tomto okamihu. Počas dňa sa pravidelne 4x aktualizuje. Položka označená ako dostupná na sklade, je naozaj v našom vlastnom regáli a dodáme vám ju okamžite. Samozrejme, môže sa stať, že posledný kus si niekto kúpi priamo v predajni a aktualizácia skladu prebehne o pár chvíľ neskôr. Takáto situácia je však ojedinelá a určite Vás o tom budeme informovať.
 
Otázka: Kedy dostanem objednaný tovar?
Odpoveď: Objednávky prijaté počas pracovného dňa približne do 12:30 zvyčajne okamžite spracujeme, zabalíme a pripravíme na odoslanie. Zásielky od nás kuriéri vyzdvihnú raz denne obvykle okolo 13:30. Odoslané zásielky sú bežne doručované hneď v nasledujúcom pracovnom dni (alen nie zaručene) na Slovensku, zásielky do ČR sú doručované do 2 - 3 pracovných dní. Ak sú odoslané v piatok, tak sú zvyčajne doručené v pondelok (v prípade DHL na Slovensku aj v sobotu).

Otázka: Počas nakupovania sa odrazu zmenila cena produktu. Čo to znamená?
Odpoveď: Náš e-shop je on-line prepojený s našim skladovým programom. Ak bol na sklad prijatý tovar so zmenenou cenou (vyššou, alebo nižšou), dôjde počas aktualizácie k prepísaniu cien aj v e-shope. 

Otázka: Počas nakupovania sa mi nedarí vložiť do košíka toľko kusov tovaru, koľko chcem. Čo to znamená?
Odpoveď: Náš e-shop je on-line prepojený s našim skladovým programom. Zobrazuje a priebežne kontroluje skutočné množstvo tovaru, ktoré je dostupné na našom sklade. Ak vkladáte do košíka vyšší počet kusov, než je reálne na sklade, systém vás na to upozorní a umožní vložiť do košíka len dostupné množstvo tovaru. Ak chcete viac kusov než máme na sklade, kontaktujte nás a my požadovaný počet kusov doobjednáme.

Otázka: Počas nakupovania pred uzavretím objednávky mi systém prepísal pôvodný počet kusov v košíku na nižší. Čo to znamená?
Odpoveď: Náš e-shop je on-line prepojený s našim skladovým programom. Zobrazuje a priebežne kontroluje skutočné množstvo tovaru, ktoré je dostupné na našom sklade. Ak počas procesu vášho výberu tovaru iný zákazník už tento tovar objednal uzavretou objednávkou, systém znížil dostupný počet kusov na sklade na nové množstvo. Pred uzavretím vašej objednávky systém všetko skontroluje a upozorní vás na zníženú dostupnosť tovaru, ak sa tak medzičasom stalo. Ak chcete viac kusov než máme na sklade, kontaktujte nás a my požadovaný počet kusov doobjednáme.

Otázka: Prečo mi na vernostnom účte svieti že mám 0 bodov, keď na objednávke bolo že získavam 58 bodov? 
Odpoveď: Objednávku ste urobili napríklad predvčerom, a teraz prebieha ochranná doba 21 dní. Až potom Vám systém automaticky pripíše body. Je to kvôli tomu, že zo zákona máte 14 dní na vrátenie tovaru a 7 dní k tomu je administratívna rezerva. Systém to sleduje automaticky. Ochranná doba sa vždy týka len aktuálne posledného nákupu, a z neho plynúcich bodov. Takže ak by ste už mali aktívne body z predchádzajúcich nákupov, s tými by ste mohli nakladať podľa uváženia. Všetko je presne vysvetlené v pravidlách vernostného programu


Otázky technického rázu

Otázka: Aký je rozdiel medzi riadením neproporcionálnym a proporcionálnym? 
 
Odpoveď: Neproporcionálne = výchylka ovládacej páky, alebo spúšte plynu, alebo volantu na vysielači má len polohu 0-1 (ide-nejde). Na modeli sa to prejaví tak, že napríklad predné kolesá sa vychýlia zo stredovej polohy hneď maximálne do jednej strany, alebo sa model rozbehne hneď na plnú rýchlosť. Toto je typické ovládanie hračiek, alebo hračkových modelov.
Proporcionálne = aj malá výchylka ovládacej páky, alebo spúšte plynu, alebo volantu na vysielači sa na modeli prejaví obdobne malým pohybom. Čím väčšia výchylka páky na vysielači, tým väčší pohyb na modeli. Napríklad kolesá sa zatáčajú úplne jemne od stredovej po krajnú polohu rovnomerne tak ako na skutočnom aute. Rýchlosť sa mení rovnomerne podľa stláčania spúšte plynu a auto je schopné jazdiť a rovnomerne zrýchľovať ako skutočné.
 

Otázka: Kúpil som si u vás model nemeckého lietadla (tanku, lode, figúrky vojaka,... ) z druhej svetovej vojny a z nálepiek boli vystrihnuté hákové kríže, alebo iné označenia. 

Odpoveď: Ide o vyrezané svastiky (hákové kríže), ktoré by mali byť na chvoste. Tie nálepky vyrezali nemeckí colníci. Oni kontrolujú všetok tovar, ktorý cez distribútorov nakupujeme v Nemecku. Tam sú prísne zákony proti šíreniu fašizmu, a oni si to vykladajú až do takej miery striktne, že otvárajú stavebnice a vystrihujú svastiky a znaky SS. Na krabiciach zafarbujú čiernou fixou svastiky a znaky SS. Napríklad na stavebnici nemeckého vojaka v mierke 1/16 sú takto začiernené znaky SS na golieri uniformy. Toto robia už celé roky.
Ak si pozriete krabice stavebníc Revell (nemecká firma), tak ani na jednom ilustračnom obrázku nenájdete svastiku na chvoste nemeckého lietadla z 2. sv . vojny. Ani na dekálovom archu nenájdete svastiku, dokonca ani v rozloženom stave ako to robia niektorí iní výrobcovia. Taktiež firemných ilustračných fotkách modelov nenájdete svastiky na žiadnom z postavených modelov, dekály sú ilustračne nafotené tak, aby svastiky neboli vidieť, resp. sú aj tam vyrezané. Ilustračné maľby na krabiciach tiež nemajú svastiku. Ak nám chcete stavebnicu vrátiť máte na to plné právo, my Vám vrátime peniaze, keďže dekály so svastikami nemáme.