Martin Martinko
Stavbu tohto modelu si u nás objednal náš zákazník, takže model bude zdobiť jeho domácu zbierku. Samotná stavebnica patrí medzi staršie, ale stále vynikajúce modely renomovaného japonského výrobcu. Okrem plastových modelov vylisovaných v špičkovej kvalite obsahuje stavebnica aj gumené pneumatiky, rôzne hadičky, pružiny tlmičov a množstvo fotoleptaných dielov. Jednoducho nádhera hoci len pozerať do krabice. Stavba je primerane náročná, rozhodne nie je pre začiatočníkov. Ale výsledok je priam dokonalý. Krátkym textom vás oboznámim so svojou skúsenosťou zo stavby tohto modelu.
Diely stavebnice k sebe nádherne pasujú a nie nadarmo patrí tamiya k svetovej špičke. Je však nutné postupovať pomaly a dôkladne, pretože model je zložitý a mnoho jeho častí je funkčných. Napríklad tyč riadenia spája volant a predné kolesá, takže po správnom dokončení zostavy sa volantom dajú natáčať predné kolesá. Podobne aj zadné tlmiče sú funkčné. Ale napríklad o zložitosti zostavy motora viac povedia fotografie. Pri stavbe modelu som použil vynikajúce lepidlo Tamiya Extra Thin Cement, ktoré bleskovo schne a nezanecháva stopy. Vrelo ho odporúčam, rovnako ako sekundové lepidlo Tamiya CA Cement, ktoré je skvelé na lepenie kovových dielov.
Predná časť má nádherne subtílny vzhľad. Nosový tunel je odoberací, uchytený troma skrutkami.
Striekanie dielov karosérie je kombinované. Drobné diely striekacou pištoľou a farbou Tamiya X-2 White gloss a veľké diely sprejom Tamiya biela TS-26 a Ferrari červená Tamiya sprej TS-8 Pri striekaní je asi vôbec najťažšie dosiahnuť pekný hladký až zrkadlový povrch. Farby Tamiya sú pre tento účel priam ideálne. Mimochodom, nesmiem zabudnúť na cennú pomoc so striekaním karosérie , ktorú mi poskytol kolega Marek Köver
Kokpit modelu vyzerá po zostavení veľmi realisticky
Chladič vyzerá ako živý, jedne z najkrajších detailov na modeli
Zostava brzdového kotúča a súvisiacich dielov vyzerá ako malý šperk.
Prítlačné krídlo má v stavebnici niekoľko verzií a v stavebnom návode je treba dávať pozor na to, aby ste zostavili krídlo podľa verzie monopostu vybraného jazdca. Koncové kusy krídla sa lepili až z jedenástich dielikov.
Model motora pozostáva z veľkého množstva dielov a po zostavení celej zadnej časti vyzerá veľmi realisticky.
Text a foto: (c) Jozef Anďal, Martin Martinko 2019
Diely stavebnice k sebe nádherne pasujú a nie nadarmo patrí tamiya k svetovej špičke. Je však nutné postupovať pomaly a dôkladne, pretože model je zložitý a mnoho jeho častí je funkčných. Napríklad tyč riadenia spája volant a predné kolesá, takže po správnom dokončení zostavy sa volantom dajú natáčať predné kolesá. Podobne aj zadné tlmiče sú funkčné. Ale napríklad o zložitosti zostavy motora viac povedia fotografie. Pri stavbe modelu som použil vynikajúce lepidlo Tamiya Extra Thin Cement, ktoré bleskovo schne a nezanecháva stopy. Vrelo ho odporúčam, rovnako ako sekundové lepidlo Tamiya CA Cement, ktoré je skvelé na lepenie kovových dielov.
Predná časť má nádherne subtílny vzhľad. Nosový tunel je odoberací, uchytený troma skrutkami.
Striekanie dielov karosérie je kombinované. Drobné diely striekacou pištoľou a farbou Tamiya X-2 White gloss a veľké diely sprejom Tamiya biela TS-26 a Ferrari červená Tamiya sprej TS-8 Pri striekaní je asi vôbec najťažšie dosiahnuť pekný hladký až zrkadlový povrch. Farby Tamiya sú pre tento účel priam ideálne. Mimochodom, nesmiem zabudnúť na cennú pomoc so striekaním karosérie , ktorú mi poskytol kolega Marek Köver
Kokpit modelu vyzerá po zostavení veľmi realisticky
Chladič vyzerá ako živý, jedne z najkrajších detailov na modeli
Zostava brzdového kotúča a súvisiacich dielov vyzerá ako malý šperk.
Prítlačné krídlo má v stavebnici niekoľko verzií a v stavebnom návode je treba dávať pozor na to, aby ste zostavili krídlo podľa verzie monopostu vybraného jazdca. Koncové kusy krídla sa lepili až z jedenástich dielikov.
Model motora pozostáva z veľkého množstva dielov a po zostavení celej zadnej časti vyzerá veľmi realisticky.
Text a foto: (c) Jozef Anďal, Martin Martinko 2019