Elektromotor FOXY G3 Brushless Motor C2208-1000
Kód: 3BL2615Súvisiaci tovar
Podrobný popis
FOXY G3 Brushless Motor C2208-1000 Foxy 3BL2615
Motory FOXY G3 sú vysokovýkonné bezkomutátorové (striedavé, "brushless") 14-pólové elektromotory s rotačným plášťom ("outrunner") s vynikajúcimi elektrickými vlastnosťami, prepracovanou konštrukciou a špičkovým výrobným spracovaním. Hriadeľ z tvrdenej ocele a kvalitné ložiská zaisťujú vysokú životnosť, akostné materiály použité na zhotovenie statora u rotora zaručujú výborné výkonové parametre pri vysokej účinnosti. Sú to nízkootáčkové motory s veľkým krútiacim momentom zvládajúce vrtule s veľkým priemerom aj stúpaním bez potreby použiť prevodovku.
Systém označovania motorov: CxxYY/zzzz
C - striedavý motor s rotačným plášťom ("outrunner", "obežka")
xx - priemer statora v mm
YY - dĺžka statora v mm
zzzz - počet otáčiek na volt (ot./min/V), „KV“
FOXY G3 C2208-1000 je miniatúrny striedavý motor učený na pohon malých modelov s letovou hmotnosťou do 450 g s napájaním z 2-článkového alebo 3-článkového akumulátora Li-Pol. S jeho pomocou môžete úspešne "elektrifikovať" napr. veľké gumáčiky zo stavebníc Guillow's alebo Dumas s rozpätím cca 800-1200 mm, výborný je aj pre park-flyery Dumas.
Montáž motora: FOXY G3 C2208-1000 je konštruovaný pre prednú aj zadnú montáž. Pri prednej montáži za čelo motora použite najmenej dve (protiľahlé), alebo 4 skrutky M3, ktoré zasahujú do čela motora v rozmedzí 3 - 4 mm. Páry otvorov pre upevňovacie skrutky v čele motora sú rozmiestnené pravidelne o 180° na kružniciach s priemerom 16 a 19 mm. Motorová prepážka by mala byť z 2 mm leteckej preglejky. Sada pre zadnú montáž (upevňovací kríž, unášač vrtule pre zadnú motáž) je dodávaná spolu s motorom.
Sada motora obsahuje: motor FOXY G3 s káblami s 3,5 mm zlatenými konektormi, sadu pre zadnú montáž, návod.
Napájanie LiXX článkov | 2 - 3 |
Otáčky na Volt [ot./min/V] | 1000 |
Max. výkon (30 s/3S Li-Pol) [W] | 120 |
Prúd naprázdno (2S) [mA] | 400 |
Max. špičkový prúd (30 s) [A] | 14 |
Priemer [mm] | 27,8 |
Dĺžka [mm] | 28 |
Priemer hriadeľa [mm] | 3,175 |
Hmotnosť [g] | 51 |
Počet pólov | 14 |
Časovanie [°] | 15 - 25 |
Regulátor [A] | 18 - 20 |
Vetroň do hmotnosti [g] | 450 |
Tréner do hmotnosti [g] | 450 |
Akrobat do hmotnosti [g] | 400 |
3D do hmotnosti [g] | 330 |
Doporučená vrtuľa | 2S: 10x5” |
3S: 9x5” |
Modelármi bežne označovaný "striedavý" elektromotor je vlastne nesprávne označenie, pretože pri jeho prevádzke sa nepoužíva striedavý prúd, aký máme doma v sieti 230V. Správnejšie označenie by malo byť jednosmerný bezkomutátorový elektromotor s elektronickou komutáciou. Často sa označujú ako BL DC motory. (z anglického BrushLess - bezkefkový, bez uhlíkový...).
Klasický jednosmerný komutátorový elektromotor je veľmi spoľahlivý, ale slabinou je použitie komutácie, ktorá prebieha klzným dotykom medzi kefkami - uhlíkmi a komutátorom na rotore. Dochádza k opotrebovávaniu a pri zlej údržbe, alebo preťažení sa výrazne skracuje životnosť motora. Pri elektronickej komutácii tento problém odpadáva. Konštrukcia bezkomutátorového elektromotora je v princípe obrátená, rotujúce časti sú vymenené. Motor BL DC má pevné vinutie statora a rotuje budič tvorený väčšinou permanentnými magnetmi. Na takýto elektromotor nestačí priviesť jednoducho napätie, potrebná je riadiaca jednotka, ktorá prepína jednotlivé vinutia statora (nahrádza tak komutátor). Informácie zo spätnej väzby spracováva mikroprocesor, ktorý riadi aj ďalšie činnosti, aby motor pracoval správne. V modelárstve riadi takýto eletromotor elektronický regulátor otáčiek (ESC), v ktorom sa dajú väčšinou nastavovať a programovať rôzne hodnoty potrebnej funkčnosti elektromotora (smer otáčania, rozbeh, brzda..a pod.)
Elektromotory v súčasnosti používajú moderné magnety, ktoré majú výrazne silnejšie magnetické vlastnosti. Takže aj pri menšej a ľahšej konštrukcii poskytujú oveľa vyšší výkon ako klasické komutátorové motory. Väčšina týchto motorov je označovaná aj ako "Ourunner", v klasickom usporiadaní s rotujúcim plášťom. Použitie si našli v RC modeloch lietadiel, vrtuľníkov, dronov. V modeloch áut a lodí (ale aj leteckých modeloch), sa používajú tieto motory skryté do vonkajšieho plášťa, vyzerajú podobne ako komutátorové motory, ale majú vyvedené tri napájacie vodiče. Označujú sa ako "Inrunner".
Pri kombinovaní jednotlivých "striedavých" motorov s regulátormi je dobré dodržiavať istú kompatibilitu, nie každý motor pracuje s hocijakým regulátorom. Vhodné je dbať na doporučenie výrobcu a ideálne je používať motor aj regulátor rovnakej značky a modelového radu. Je tak zaručená kompatibilita a bezproblémová prevádzka. Motory sú delené zväčša podľa veľkosti a použitia a majú doporučený pracovný rozsah napájania, ktorý sa musí skombinovať s príslušne výkonovo stavaným regulátorom. Začiatočníkom uľahčuje výber možnosť kúpiť sadu motor+regulátor, ktoré sú v ideálnej kombinácii. Tieto zostavy sú označené väčšinou ako "Combo Set".
Montáž motora typu Ourunner môže byť dvojaká. Buď klasická, kedy je na motorovú prepážku upevnený za stator a vrtuľa (alebo iný výstup) sa pripevňuje na klasicky na hriadeľ, alebo je možná tzv. obrátená montáž (označujú sa tak aj potrebné diely na uchytenie motora), kedy sa motor pripevní v obrátenej polohe a na rotor sa pripevní špeciálny unášač, na ktorý sa montuje vrtuľa (alebo iný výstup). Montáž závisí od konštrukcie modelu.
Tieto elektromotory v súčasnosti predstavujú špičku v oblasti elektropohonu a svojimi vlastnosťami v niektorých odvetviach takmer úplne vytlačili klasické komutátorové elektromotory (napr. letecké modelárstvo).
trieda motora | outrunner |
---|
Dodatočné parametre
Kategória: | Elektromotory striedavé - Brushless |
---|---|
Záruka: | 2 roky |
Položka bola vypredaná… |
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.