Mercedes-Benz Unimog Advanced 4WD RTR petrol 1/12
Kód: AMEWI-22660Podrobný popis
Unimog s pohonom všetkých kolies, pôvodne vyvinutý ako malý nákladný automobil v roku 1945 a vyrábaný jeho bývalým dodávateľom motorov Daimler-Benz od roku 1950, je nepostrádateľným pracantom s vynikajúcou svetlou výškou vďaka portálovým nápravám používaným predovšetkým v poľnohospodárstve a lesníctve. Ide o jedno z najčastejšie vyrábaných vozidiel tohto typu na svete. Rad týchto áut sa pre svoju obľúbenosť a všestrannosť vyrába dodnes.
Tento RC model je vybavený 2,4 GHz diaľkovým ovládačom s plne proporcionálnymi jazdnými funkciami, kardanovým ústrojenstvom, kovovými CVD hnacími hriadeľmi, pohonom všetkých kolies (4WD), uzamykateľnými diferenciálmi v nápravách a dvoma riadenými prevodmi, ovládanými pomocou diaľkového ovládača. Vďaka tomu je vozidlo vhodné na jazdu na akomkoľvek povrchu.
Integrovaná ochrana proti striekajúcej vode a doba jazdy až 25 minút zaručujú dlhší pôžitok z jazdy. Vďaka portálovým nápravám so zosilnenými pružinami má model zvýšenú svetlú výšku a ponúka dostatočné výkonové rezervy v kombinácii s dvoma výkonnými 260-jednosmernými motormi s vysokým krútiacim momentom. 17g servo riadenia s kovovými prevodmi zaisťuje presné riadenie aj v náročnom teréne. Kovový rám zaisťuje maximálnu odolnosť. Model je vybavený aj LED osvetlením, ktoré je možné zapnúť alebo vypnúť pomocou vysielača. Vďaka citlivej crawler elektronike s elektronickými brzdami (Mountainbreak) model s ľahkosťou zvláda aj stúpanie a klesanie, keďže po uvoľnení plynu zostane presne tam, kde je. To umožňuje kontrolované manévrovanie s modelom aj na nerovnom alebo strmom teréne.
K dispozícii ako verzia RTR (Ready-to-Run), všetko potrebné na prevádzku Unimogu je už zahrnuté v balení - okrem 3 1,5V AA batérií do vysielaču.
Vlastnosti:
- Oficiálna licencia Mercedes-Benz Unimog
- Portálové nápravy pre maximálnu svetlú výšku
- Prepínateľné uzávierky diferenciálov a 2-stupňová prevodovka
- LED osvetlenie
- Kovový rám
- Dva jednosmerné motory pre väčší výkon
- Teleskopické hnacie hriadele
- Servo riadenia s kovovými prevodmi
- Redukčná prevodovka
- Gumové pneumatiky s vysokou priľnavosťou
- Vysokokapacitná Li-ion batéria - Čas jazdy až 25 minút
- Prídavné diely, ako sú kľučky dverí, stierače čelného skla, vetracia mriežka atď.
Parametre:
- Mierka: 1:12
- Dĺžka: 373 mm
- Šírka: 155 mm
- Výška: 175 mm
- Hmotnosť (vrátane batérie): 1136g
- Rázvor: 200 mm
- Šírka rozchodu vpredu: 134 mm
- Šírka rozchodu vzadu: 134 mm
- Svetlá výška: 35 mm
- Predné kolesá: vonkajší priemer/šírka 70/24 mm
- Zadné kolesá: Vonkajší priemer/šírka 70/24 mm
- Priemer ráfika: 37 mm
- Prevodovka: Redukčná
- Diferenciály: Uzamykateľné
- Brzda: Elektronická (Mountainbreak)
- ESC: Jednosmerný
- Motor: 2x Jednosmerný motor 260
- Servo riadenia: 17g, kovové prevody
- Hlavný materiál: Plast
- Rozmery priehradky na batériu: 75 x 20 x 38 mm
- Pohonný akumulátor: Li-Ion 2S 7,4V 1200mAh s HBX konektorom, 68x36x18mm, 75g
- Čas jazdy: 15-25 minút
- Maximálna rýchlosť: cca. 15 km/h na 2. prevodový stupeň
- Vysielač: 4-kanálový, 2,4 GHz
- Rozsah: cca. 50 m
- Nabíjačka: USB kábel
- Doba nabíjania: cca. 120-160 min
Obsah balenia: model, diaľkové ovládanie, pohonný akumulátor, nabíjací kábel, rôzne doplnky, návod DE/EN
Nutné dokúpiť: 3x 1,5V AA batérie do diaľkového ovládača
Zábeh nového elektromotora
Nový model s motorom, je potrebné najprv zabehnúť. Pred začiatkom používania jednosmerného elektromotora sa jednoznačne odporúča vykonať jeho zábeh. Niektorí výrobcovia ho vyžadujú, ako podmienku uznania prípadnej reklamácie motora. Účelom zábehu je to, aby sa rotujúce časti dobre usadili, trecie plochy kontaktov zahladili, uhlíky zabrúsili do správneho tvaru. Prúd vchádza do motora na komutátorové plôšky pomocou tzv. uhlíkov, ktoré nemusia mať od výroby dokonale prispôsobený tvar. Ak sa nový motor zaťaží na maximum bez predchádzajúceho zábehu, môže dôjsť k poškodeniu komutátorovej plochy, alebo uhlíkov z dôvodu veľkého "iskrenia". Zábeh umožní čo najdokonalejšie usadenie uhlíkov na komutátor. Tak sa uhlíky budú opotrebovávať menej a vydržia dlhšiu dobu prevádzky.
Postup zábehu elektromotora:
-Ak máte nový RC model auta, alebo lode, v ktorom je už motor namontovaný, postupujte nasledovne. Položte model na podložku tak, aby sa kolesá otáčali nad povrchom. Nechajte bežať motor na čo najnižších otáčkach aspoň 20 - 30 minút. Následne môžete s modelom jazdiť 20 - 30 minút najprv nižšou rýchlosťou a postupne rýchlosť zvyšovať. Na plný výkon jazdite s modelom až po uplynutí zábehovej fázy.
-Ak máte nový motor, ktorý ešte nie namontovaný do modelu, zábeh môžete urobiť tradičným osvedčeným spôsobom ponorený vo vode. Pripojte motor k ESC regulátoru a spustite ho za káble zvislo dole do nádoby s čistou vodou. Roztočte motor na nízkych otáčkach a nechajte ho bežať 10 - 15 minút. Potom môžete otáčky na niekoľko minút zvýšiť postupne až na maximum. nakoniec motor vytiahnite z vody a nechajte ho chvíľu bežať, aby sa voda z motora vyfúkala von. Zabehnutý motor môžete namontovať do modelu a môžete hneď jazdiť na plný výkon. Nemusíte mať obavu z motora ponoreného vo vode. Bude fungovať normálne a voda ho bude počas zábehu chladiť. Navyše vyplaví von čiastočky uhlíkov pri zabrúsení (voda viditeľne stmavne).
Ochrana pred prehriatím elektromotora:
Keďže je stator tvorený permanentnými magnetmi, je dobré vedieť, že tieto magnety postupne strácajú svoju "silu". Veľký vplyv však má aj teplota. Každý elektromotor sa pri prevádzke zahrieva a môže dosiahnuť teplotu aj 60o C (preto sa po jazde v žiadnom prípade nesmie motor chytať holou rukou!). Ak sa však motor nechladí, alebo chladí nedostatočne, prípadne sa jazdí dlhú dobu v maximálnych otáčkach, môže dôjsť k jeho prehriatiu a tým oslabeniu magnetov. Motor potom aj po vychladnutí už nedosiahne predchádzajúci výkon. Samozrejme hrozí poškodenie aj iných častí motora veľkým teplom. Vhodné je preto meniť režim záťaže, prípadne radšej jazdiť s dvoma menšími akumulátormi s prestávkou na výmenu a ochladenie, ako s jedným veľkokapacitným dlhý čas na plný výkon.
Výmena elektromotora, tuning:
Ak sa rozhodnete pre výmenu elektromotora v tomto modeli, dbajte na nasledujúce odporúčania.
Nový motor by mal byť rovnakého typu (veľkosť), mal by mať rovnaký počet závitov a rovnakú hodnotu napájacieho napätia ako pôvodný. Tak budete mať istotu, že model bude mať zachované pôvodné jazdné vlastnosti.
Ak plánujete tuningový motor, v prvom rade si overte, či pôvodný ESC regulátor v modeli bude schopný pracovať s tuningovým motorom, aby nedošlo k spáleniu ESC regulátora, alebo k nefunkčnosti systému ESC-motor. Pri tuningovom motore je obvykle nutné vymeniť aj pastorok s iným počtom zubov.
POZOR! Toto RC auto nie je hračka, ale je to viac prepracovaný, funkčný model, ktorý sa správa veľmi podobne ako skutočné auto. Vzhľadom na jeho realistické parametre, ak nie je správne zostavený a správne ovládaný, môže vám spôsobiť zranenie, alebo zraniť diváka, či poškodiť majetok. Model je určený na jazdu vo veľkej miestnosti, alebo vonku na suchom povrchu. Jazda vo vode, v snehu, v kalužiach, blate, piesku, vo vysokej tráve bez patričnej vodeodolnej úpravy môže spôsobiť poškodenie elektroniky modelu. Zakázaná je jazda na verejných komunikáciách a iných miestach (napr. parkoviská) s automobilovou prevádzkou. Nejazdite v hustej tráve, prehrejete alebo spálite motor!
Tento model vyžaduje pravidelnú údržbu, jeho správnym rozobratím podľa servisného návodu nestratíte záruku.
Dodatočné parametre
Kategória: | Nákladné autá BASIC |
---|---|
Záruka: | 2 roky |
? Mierka: | 1/12 |
? Prevedenie: | RTR |
? Odporúčaný vek: | od 14 rokov |
Vrátane batérie: | Ano |
Položka bola vypredaná… |
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.
Nemecká značka pre široký sortiment diaľkovo ovládaných RC modelov