Traxxas 4-Tec Drift Ford Mustang 1:10 RTR medený
Kód: ASTRA-TRA105237-4-CPRPodrobný popis
RC model auta Traxxas 4-Tec Drift Ford Mustang v mierke 1:10 je špeciálne upravený na driftovanie. Naučte sa prechádzať zákruty šmykom ako pravý pretekár s tým najlepším modelom, ktorý je pre to priam stvorený. Traxxas 4-Tec Drift Ford Mustang obsahuje nové nastaviteľné zavesenie s vysokým uhlom natočenia kolies, nový jednosmerný motor, funkciu ručnej brzdy, licencovanú karosériu a špeciálne upravenú elektronickú stabilizáciu TSM na driftovanie nastaviteľnú cez aplikáciu. Pre spojenie s telefónom a aplikáciou Traxxas Link je vo vysielači továrni inštalovaný Bluetooth modul.
Na vytvorenie tých najlepších jazdných vlastní pre driftovanie Traxxas použil on-road podvozok 4-Tec 2.0 200 mm. Vyvinul pre neho nové nezávislé zavesenie, ktoré je navyše nastaviteľné. Výkon z motora je prenášaný na zadné kolesá - náhon 2WD. Okrem tvrdej zmesi pneumatík pre povrchy ako je asflat, je súčasťou balenia aj sada pneumatík s mäkkou zmesou na použitie na hladkých povrchoch. Upravený bol tiež nárazník a držiaky. Model využíva modernú bezsponkovú karosériu s licencovaným vzhľadom Ford Mustang.
Okrem osvedčeného regulátora s tromi jazdnými režimami, bol použitý aj prijímač so špeciálne upraveným algoritmom na driftovanie. Režimy driftovania a intenzitu asistencie si môžete jednoducho upravovať v aplikácii. Pre hladký prechod do šmyku je vysielač vybavený prepínačom na aktiváciu elektrickej ručnej brzdy.
Obsah balenia: Balenie obsahuje kompletne zostavený RC model auta Traxxas 4-Tec Drift Ford Mustang 1:10 RTR s nainštalovanými komponentmi: jednosmerný motor Titan 550 21T Drift, jednosmerný regulátor XL5 LVD, servo 2075 high-torque, 5-kanálový (X). Vysielač Traxxas TQi 2,4GHz (verzia Drag) s inštalovaným Bluetooth modulom. Príslušenstvo: imbus kľúče (1.5, 2 mm), podložky pod pružiny tlmičov a piesty, krížový kľúč, sadu mäkkých pneumatík a manuál v CZ, EN, DE, FR, SP.
Potrebné dokúpiť: Na sprevádzkovanie modelu sú potrebné 4x AA batérie do vysielača, pohonný akumulátor (Li-Po) a nabíjačka na pohonný akumulátor.
Parametre:
- Typ: On-road
- Šasi: Kompozitný nylon
- Mierka: 1:10
- Dĺžka: 463 mm
- Šírka: 200 mm
- Výška: 131 mm
- Rázvor: 257 mm
- Svetlá výška podvozku: 12 mm
- Priestor pre batérie: 158 x 46 x 23/26 mm
- Hmotnosť: 1,52 kg
- Motor: Jednosmerný 550 21T
- Náhon: 2WD
- Predné kolesá: 4,8 x 2,5cm (šírka), pneumatiky 69 mm
- Zadné kolesá: 4,8 x 3cm (šírka), pneumatiky 69 mm
- Doba jazdy: 25-30 minút na LiPo akumulátor Traxxas 7,4 V 5000 mAh
- Olej tlmičov: 200 cSt
Vlastnosti:
- RC driftovací špeciál v mierke 1:10
- Upravené kompozitné nylonové šasi 4-Tec 2.0 (Low CG)
- Modulárna konštrukcia pre ľahký servis
- Nové predné zavesenie s upravenou geometriou
- Uhol zatočenia kolies až 60°
- Náhon zadných kolies 2WD cez rozvodovku
- Nastaviteľné režimy driftovania cez Aplikáciu Traxxas Link
- Vysielač Traxxas TQi 2.4 GHz s inštalovaným Bluetooth modulom
- Prepínač pre aktiváciu elektrickej ručnej brzdy na vysielači
- Detailná licencovaná karoséria so západkovým systémom uchytenia
- Mäkká sada pneumatík v balení
- Olejové tlmiče s mäkkými pružinami
- Nový jednosmerný motor Titan 550 21T Drift
- Regulátor s tromi jazdnými režimami
- Vodeodolné* výkonné servo 2075
- Prijímač Traxxas TQi so stabilizáciou TSM
Režim Drift
Akonáhle vodič začne drift, režim TSM to rozpozná a plynule aplikuje práve toľko podpory riadenia a plynu, aby bol zachovaný zamýšľaný uhol šmyku. Prednastavené nastavenie je vyladené tak, aby vyhovovalo čo najširšiemu spektru vodičov a povrchov. Neodporúča sa upravovať tieto nastavenia, pokiaľ sa vodič dostatočne nezoznámi s modelom. S rastúcimi vodičskými schopnosťami ponúka nastavenie TSM Drift inovatívne ladenie pre rôzne podmienky, povrchy a štýly jazdy. Režim obsahuje tri nastaviteľné parametre:
- STEERING REFLEX - Tento posuvník ovláda, ako veľmi je aplikovaná podpora riadenia TSM pre udržanie uhla driftu. Toto ovládanie funguje ako ovládanie TSM, ktoré sa nachádza pri iných modeloch Traxxas, okrem toho, že je výstup špeciálne vyladený pre driftovanie a vysoké uhly riadenia.
- THROTTLE REFLEX - Tento posuvník ovláda, ako je aplikovaná podpora plynu TSM na udržanie uhla driftu.
- SPINOUT ASSIST - Táto funkcia detekuje, kedy vozidlo smeruje k pretočeniu šmyku a automaticky umožňuje TSM zasiahnuť a upraviť plyn.
Režim TSM
Režim TSM zachováva rovnaké nastavenia ako režim TSM Drift pre Uhol riadenia a Steering Reflex, ale odstraňuje všetku asistenciu plynu. Tento režim funguje dobre pre vodičov, ktorí chcú zdokonaliť svoje schopnosti v ovládaní plynu. Spinout Assist a Throttle Reflex nie sú v tomto režime dostupné.
Režim Gyro
Režim Gyro napodobňuje podporu riadenia poskytovanú tradičným gyroskopom pre vodičov, ktorí preferujú tento štýl driftovania. V tomto nastavení Uhol riadenia funguje rovnako ako ostatné režimy, ale nie je k dispozícii žiadna pomoc s plynom. Zisk gyra je plne nastaviteľný od 0 do 100%, aby vyhovoval individuálnemu štýlu vodiča.
Zábeh nového elektromotora
Nový model s motorom, je potrebné najprv zabehnúť. Pred začiatkom používania jednosmerného elektromotora sa jednoznačne odporúča vykonať jeho zábeh. Niektorí výrobcovia ho vyžadujú, ako podmienku uznania prípadnej reklamácie motora. Účelom zábehu je to, aby sa rotujúce časti dobre usadili, trecie plochy kontaktov zahladili, uhlíky zabrúsili do správneho tvaru. Prúd vchádza do motora na komutátorové plôšky pomocou tzv. uhlíkov, ktoré nemusia mať od výroby dokonale prispôsobený tvar. Ak sa nový motor zaťaží na maximum bez predchádzajúceho zábehu, môže dôjsť k poškodeniu komutátorovej plochy, alebo uhlíkov z dôvodu veľkého "iskrenia". Zábeh umožní čo najdokonalejšie usadenie uhlíkov na komutátor. Tak sa uhlíky budú opotrebovávať menej a vydržia dlhšiu dobu prevádzky.
Postup zábehu elektromotora:
-Ak máte nový RC model auta, alebo lode, v ktorom je už motor namontovaný, postupujte nasledovne. Položte model na podložku tak, aby sa kolesá otáčali nad povrchom. Nechajte bežať motor na čo najnižších otáčkach aspoň 20 - 30 minút. Následne môžete s modelom jazdiť 20 - 30 minút najprv nižšou rýchlosťou a postupne rýchlosť zvyšovať. Na plný výkon jazdite s modelom až po uplynutí zábehovej fázy.
-Ak máte nový motor, ktorý ešte nie namontovaný do modelu, zábeh môžete urobiť tradičným osvedčeným spôsobom ponorený vo vode. Pripojte motor k ESC regulátoru a spustite ho za káble zvislo dole do nádoby s čistou vodou. Roztočte motor na nízkych otáčkach a nechajte ho bežať 10 - 15 minút. Potom môžete otáčky na niekoľko minút zvýšiť postupne až na maximum. nakoniec motor vytiahnite z vody a nechajte ho chvíľu bežať, aby sa voda z motora vyfúkala von. Zabehnutý motor môžete namontovať do modelu a môžete hneď jazdiť na plný výkon. Nemusíte mať obavu z motora ponoreného vo vode. Bude fungovať normálne a voda ho bude počas zábehu chladiť. Navyše vyplaví von čiastočky uhlíkov pri zabrúsení (voda viditeľne stmavne).
Ochrana pred prehriatím elektromotora:
Keďže je stator tvorený permanentnými magnetmi, je dobré vedieť, že tieto magnety postupne strácajú svoju "silu". Veľký vplyv však má aj teplota. Každý elektromotor sa pri prevádzke zahrieva a môže dosiahnuť teplotu aj 60o C (preto sa po jazde v žiadnom prípade nesmie motor chytať holou rukou!). Ak sa však motor nechladí, alebo chladí nedostatočne, prípadne sa jazdí dlhú dobu v maximálnych otáčkach, môže dôjsť k jeho prehriatiu a tým oslabeniu magnetov. Motor potom aj po vychladnutí už nedosiahne predchádzajúci výkon. Samozrejme hrozí poškodenie aj iných častí motora veľkým teplom. Vhodné je preto meniť režim záťaže, prípadne radšej jazdiť s dvoma menšími akumulátormi s prestávkou na výmenu a ochladenie, ako s jedným veľkokapacitným dlhý čas na plný výkon.
Výmena elektromotora, tuning:
Ak sa rozhodnete pre výmenu elektromotora v tomto modeli, dbajte na nasledujúce odporúčania.
Nový motor by mal byť rovnakého typu (veľkosť), mal by mať rovnaký počet závitov a rovnakú hodnotu napájacieho napätia ako pôvodný. Tak budete mať istotu, že model bude mať zachované pôvodné jazdné vlastnosti.
Ak plánujete tuningový motor, v prvom rade si overte, či pôvodný ESC regulátor v modeli bude schopný pracovať s tuningovým motorom, aby nedošlo k spáleniu ESC regulátora, alebo k nefunkčnosti systému ESC-motor. Pri tuningovom motore je obvykle nutné vymeniť aj pastorok s iným počtom zubov.
POZOR! Toto RC auto nie je hračka, ale je to viac prepracovaný, funkčný model, ktorý sa správa veľmi podobne ako skutočné auto. Vzhľadom na jeho realistické parametre, ak nie je správne zostavený a správne ovládaný, môže vám spôsobiť zranenie, alebo zraniť diváka, či poškodiť majetok. Model je určený na jazdu vo veľkej miestnosti, alebo vonku na suchom povrchu. Jazda vo vode, v snehu, v kalužiach, blate, piesku, vo vysokej tráve bez patričnej vodeodolnej úpravy môže spôsobiť poškodenie elektroniky modelu. Zakázaná je jazda na verejných komunikáciách a iných miestach (napr. parkoviská) s automobilovou prevádzkou. Nejazdite v hustej tráve, prehrejete alebo spálite motor!
Tento model vyžaduje pravidelnú údržbu, jeho správnym rozobratím podľa servisného návodu nestratíte záruku.
Dodatočné parametre
Kategória: | Driftovacie autá |
---|---|
Záruka: | 2 roky |
? Mierka: | 1/10 |
? Prevedenie: | RTR |
? Odporúčaný vek: | od 14 rokov |
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.
Americký výrobca diaľkovo ovládaných RC modelov terénnych, cestných a expedičných áut.