Traxxas RC TRX-4M Ford Bronco 2021 červený 1/18 RTR
Kód: 5497074-18Súvisiaci tovar
Podrobný popis
Traxxas RC TRX-4M Ford Bronco 2021 červený 1/18 RTR Traxxas TRA97074-1-RED
Zažite veľkú zábavu s menším RC modelom auta Traxxas TRX-4M Land Rover Defender, ktorý sa pohodlne zmestí do batohu a užijete si s ním veľa zábavy, či už doma, na dvore, alebo v teréne. Špičkovo vybavený model v kompaktnej mierke 1:18 si zachováva výborné jazdné vlastnosti väčších modelov 1:10. S pohonom 4x4 a detailnou licencovanou karosériou prekonáte všetky prekážky hravo a štýlovo. Všetko potrebné je obsahom balenia vrátane USB nabíjača a akumulátora LiPo 7.4 V 750 mAh s dobou jazdy až 60 minút.
Obsah balenia
Balenie obsahuje RC model auta Traxxas TRX-4M Land Rover Defender s nainštalovanými komponentmi: jednosmerný motorTitan 180 87T, riadiaca jednotka ECM-2.5, servo riadenia 2065T. Vysielač Traxxas TQ, akumulátor LiPo 7.4V 750 mAh, USB nabíjač. Návod SK a manuál EN, DE, FR, SP.
Podvozok TRX-4M eliminuje všetky nedostatky malých modelov a vyráža na trať plne vybavený s kovovým rámom podvozku, 4-bodovým zavesením, olejovými tlmičmi, uhlom zatáčania 45 °, veľkou svetlou výškou, výkonom a odolnosťou Traxxas. Ako pri ostatných modeloch je k dispozícii široká paleta príslušenstva, tuningových dielov a kompletné náhradné diely.
Licencovaná karoséria je spracovaná do najmenších detailov až s maketovou presnosťou. Či už na trati alebo vystavený na poličke bude model vždy vyzerať úžasne. Najnovšia inovácia v podobe bezsponkovej karosérie je obsiahnutá aj tu a demontáž karosérie pomocou skrytého zobáčka je otázka sekundy. Pre večerné vychádzky je v prednom nárazníku inštalované LED osvetlenie.
Pre model bola vyvinutá nová riadiaca jednotka ECM-2.5 a výkonný jednosmerný motor 180 87T. Do jednotky sú integrované všetky prednosti modelov TRX ako je vodeodolné prevedenie, výber z 3 jazdných režimov a možnosť inštalácie osvetlenia ProScale (predáva sa samostatne) s realistickými funkciami svetiel ako na skutočnom aute.
Kovový rám podvozku
Podvozok tvoria dva oceľové profily v tvare C spojené plastovými priečnikmi, tým je zaistená tuhá konštrukcia minimalizujúca krútenie. Ťažšie komponenty, ako je batéria a motor sú uložené na dne podvozku pre zachovanie nízkeho ťažiska.
Zavesenie pre Trial
TRX-4M používa sofistikované 4-bodové zavesenie pevných náprav s robustnými tiahlami a koncovkami s guľovými čapmi.
Náhon 4x4
Náhon 4x4 je realizovaný prostredníctvom pevných diferenciálov. Pre extrémne hladký chod sú na prednej náprave rovnobežné CV kĺby.
Teleskopické hriadele
Teleskopický stredový hnací hriadeľ umožňuje plný chod zavesenia a taktiež je vybavený rovnobežnými CV kĺbmi.
Uhol zatáčania 45°
Uhol zatáčania predných kolies 45 ° dodáva modelu výnimočne malý polomer otáčania a vysokú manévrovateľnosť modelu, vhodnú pre jazdu v interiéri, či pri trialových jazdách cez prekážky. Proti iným modelom tejto veľkosti má TRX-4M polomer otáčania až o 50% menší.
Olejové tlmiče GTM
TRX-4M je vybavený tlmičmi GTM naplnenými olejom pre hladkú jazdu a realistické jazdné vlastnosti bez. Tlmiče absorbujú nárazy a jazda je krásne hladká bez poskakovania.
- Jednoduché nastavenie predpätia pružín podložkami
- Dlhý chod tlmičov s olejovou náplňou
- Dvojité O-krúžky na utesnenie
Jednoduchá demontáž akumulátora
Premyslený systém uchytenia akumulátora v prepážke pomocou gumového pásu je maličkosť, ktorá však veľmi zjednoduší a zrýchli výmenu akumulátora. Gumový pás navyše akumulátor pevne zafixuje.
Terénne kolesá a pneumatiky
Dizajn 1“ kolies a pneumatík je prevzatý z väčších modelov TRX, ale aj pri menších rozmeroch je zachovaná vysoká úroveň detailov. Pneumatiky s penovou vložkou a mäkkou zmesou poskytujú vysokú trakciu. Unášač je HEX 7mm.
Licencovaná karoséria
Karoséria je vyrobená z ABS plastu, ktorý je odolný a umožňuje vysokú mieru detailov. Karoséria ďalej obsahuje maketu rezervného kolesa, kanistre, strešný nosič, šnorchel, bočné zrkadlá, kľučky dverí, prednú masku a odsadené lemy blatníkov. V prednom blatníku je inštalované LED osvetlenie, ktoré je možné rozšíriť o multifunkčné osvetlenie ProScale. Montáž a demontáž karosérie je jednoduchá vďaka západkovému systému.
Servo riadenia
Digitálne nano servo Traxxas servo 2065T s jednosmerným motorom. Servo má moment 2.5 kg.cm a rýchlosť 0.20 s/60 ° @ 6.0 V. Pre odolnosť voči vode * je krabička serva osadená tesnením. Prevody sú nylonové a pre vysokú odolnosť je hlavné koleso prevodov kovové.
Výkonný motor
Jednosmerný motor Titan 180 87T poskytuje široký záber od nízkych otáčok pre technickú jazdu, až po vyššiu rýchlosť pre prejazdy. Pevná medzizubová vôľa je presne vymedzená a nepotrebuje nastavenie.
Riadiaca jednotka
Nová riadiaca jednotka ECM-2.5 v sebe integruje regulátor aj s prijímačom. Elektronika je chránená vo vodeodolnej* krabičke. Obsiahnuté sú funkcie: LVD – ochrana proti podvybitiu LiPo akumulátora, jednoduché nastavenie jedným tlačidlom EZ-Set a 3 špeciálne jazdné režimy.
Napájanie max. 2S LiPo. Výkonný BEC s napätím 6 V pre servo. Presné a spoľahlivé ovládanie na frekvencii 2.4 GHz. Jednotka je pripravená na pripojenie ProScale osvetlenia.
Jazdné režimy:
- Sport Mode – plyn, spiatočka a brzda (bez automatickej brzdy v neutráli)
- Trail Mode - plyn, spiatočka a brzda (pozvoľná brzda v neutráli), vhodné pre zjazdy
- Crawler Mode – plyn, okamžitá brzda v neutráli, umožňuje prechod do spiatočky bez dvojitého stlačenia. Vhodné pre technickú jazdu
RC súprava Traxxas TQ
Model je riadený dvojkanálovou proporcionálnou volantovou RC vysielačkou Traxxas TQ, pracujúcou v pásme 2.4 GHz - prevádzka bez rušenia. Vysielač je napájaný 4 AA batériami.
Na vysielači je otočný gombík, ktorým sa trimuje riadenie kolies (aby model išiel rovno, pokiaľ je volant v stredovej pozícii). Indikácia stavu batérií vo vysielači je indikovaná LED diódou. Na vysielači je možné nastaviť reverz na kanáli plynu a riadenia.
Akumulátor
Priložený akumulátor 2S LiPo 750 mAh poskytuje výkonné napájanie pre až 1 hodinu prevádzky. Špeciálne navrhnutý konektor sa zapája priamo do riadiacej jednotky.
USB nabíjač
Súčasťou balenia je USB nabíjač na pohodlné nabíjanie. Špeciálne navrhnutý ID konektor je bezpečný a neumožňuje chybné zapojenie. Stav nabitia je zobrazený pomocou LED na nabíjači. Aj keď je nabíjač možné napájať z akéhokoľvek USB-A výstupu, na rýchle nabíjanie prúdom až 2A je nutné mať dostatočne výkonný USB zdroj, ako napríklad Sieťový univerzálny USB adaptér (zdroj) QC3.0 18W.
Vlastnosti RC modelu auta Traxxas TRX-4M Land Rover Defender 1:18
- Model je kompletne zostavený a pripravený na jazdu
- Licencovaná detailne prevedená karoséria Land Rover Defender z ABS
- Bez-sponkové upínanie karosérie
- LED osvetlenie v prednom nárazníku
- Kovové profily podvozku
- 4-bodové zavesenie náprav
- Náhon 4x4, pevný diferenciál, rovnobežné CV kĺby
- Zatáčanie predných kolies 45° na obe strany
- Olejové tlmiče GTM
- 1" disky s terénnymi pneumatikami, hex 7 mm
- Výkonný jednosmerný motor 180 87T
- Riadiaca jednotka s tromi jazdnými režimami, precízny vysielač TQ
- Výkonné servo riadenie s kovovým hlavným kolesom
- Batérie a USB nabíjač
- Vodeodolná* elektronika
- Doba jazdy až 60 min
Zábeh nového elektromotora
Nový model s motorom, je potrebné najprv zabehnúť. Pred začiatkom používania jednosmerného elektromotora sa jednoznačne odporúča vykonať jeho zábeh. Niektorí výrobcovia ho vyžadujú, ako podmienku uznania prípadnej reklamácie motora. Účelom zábehu je to, aby sa rotujúce časti dobre usadili, trecie plochy kontaktov zahladili, uhlíky zabrúsili do správneho tvaru. Prúd vchádza do motora na komutátorové plôšky pomocou tzv. uhlíkov, ktoré nemusia mať od výroby dokonale prispôsobený tvar. Ak sa nový motor zaťaží na maximum bez predchádzajúceho zábehu, môže dôjsť k poškodeniu komutátorovej plochy, alebo uhlíkov z dôvodu veľkého "iskrenia". Zábeh umožní čo najdokonalejšie usadenie uhlíkov na komutátor. Tak sa uhlíky budú opotrebovávať menej a vydržia dlhšiu dobu prevádzky.
Postup zábehu elektromotora:
-Ak máte nový RC model auta, alebo lode, v ktorom je už motor namontovaný, postupujte nasledovne. Položte model na podložku tak, aby sa kolesá otáčali nad povrchom. Nechajte bežať motor na čo najnižších otáčkach aspoň 20 - 30 minút. Následne môžete s modelom jazdiť 20 - 30 minút najprv nižšou rýchlosťou a postupne rýchlosť zvyšovať. Na plný výkon jazdite s modelom až po uplynutí zábehovej fázy.
-Ak máte nový motor, ktorý ešte nie namontovaný do modelu, zábeh môžete urobiť tradičným osvedčeným spôsobom ponorený vo vode. Pripojte motor k ESC regulátoru a spustite ho za káble zvislo dole do nádoby s čistou vodou. Roztočte motor na nízkych otáčkach a nechajte ho bežať 10 - 15 minút. Potom môžete otáčky na niekoľko minút zvýšiť postupne až na maximum. nakoniec motor vytiahnite z vody a nechajte ho chvíľu bežať, aby sa voda z motora vyfúkala von. Zabehnutý motor môžete namontovať do modelu a môžete hneď jazdiť na plný výkon. Nemusíte mať obavu z motora ponoreného vo vode. Bude fungovať normálne a voda ho bude počas zábehu chladiť. Navyše vyplaví von čiastočky uhlíkov pri zabrúsení (voda viditeľne stmavne).
Ochrana pred prehriatím elektromotora:
Keďže je stator tvorený permanentnými magnetmi, je dobré vedieť, že tieto magnety postupne strácajú svoju "silu". Veľký vplyv však má aj teplota. Každý elektromotor sa pri prevádzke zahrieva a môže dosiahnuť teplotu aj 60o C (preto sa po jazde v žiadnom prípade nesmie motor chytať holou rukou!). Ak sa však motor nechladí, alebo chladí nedostatočne, prípadne sa jazdí dlhú dobu v maximálnych otáčkach, môže dôjsť k jeho prehriatiu a tým oslabeniu magnetov. Motor potom aj po vychladnutí už nedosiahne predchádzajúci výkon. Samozrejme hrozí poškodenie aj iných častí motora veľkým teplom. Vhodné je preto meniť režim záťaže, prípadne radšej jazdiť s dvoma menšími akumulátormi s prestávkou na výmenu a ochladenie, ako s jedným veľkokapacitným dlhý čas na plný výkon.
Výmena elektromotora, tuning:
Ak sa rozhodnete pre výmenu elektromotora v tomto modeli, dbajte na nasledujúce odporúčania.
Nový motor by mal byť rovnakého typu (veľkosť), mal by mať rovnaký počet závitov a rovnakú hodnotu napájacieho napätia ako pôvodný. Tak budete mať istotu, že model bude mať zachované pôvodné jazdné vlastnosti.
Ak plánujete tuningový motor, v prvom rade si overte, či pôvodný ESC regulátor v modeli bude schopný pracovať s tuningovým motorom, aby nedošlo k spáleniu ESC regulátora, alebo k nefunkčnosti systému ESC-motor. Pri tuningovom motore je obvykle nutné vymeniť aj pastorok s iným počtom zubov.
POZOR! Toto RC auto nie je hračka, ale je to viac prepracovaný, funkčný model, ktorý sa správa veľmi podobne ako skutočné auto. Vzhľadom na jeho realistické parametre, ak nie je správne zostavený a správne ovládaný, môže vám spôsobiť zranenie, alebo zraniť diváka, či poškodiť majetok. Model je určený na jazdu vo veľkej miestnosti, alebo vonku na suchom povrchu. Jazda vo vode, v snehu, v kalužiach, blate, piesku, vo vysokej tráve bez patričnej vodeodolnej úpravy môže spôsobiť poškodenie elektroniky modelu. Zakázaná je jazda na verejných komunikáciách a iných miestach (napr. parkoviská) s automobilovou prevádzkou. Nejazdite v hustej tráve, prehrejete alebo spálite motor!
Tento model vyžaduje pravidelnú údržbu, jeho správnym rozobratím podľa servisného návodu nestratíte záruku.
Dodatočné parametre
Kategória: | Modely na diaľkové ovládanie |
---|---|
Záruka: | 2 roky |
? Mierka: | 1/18 |
? Prevedenie: | RTR |
? Odporúčaný vek: | od 14 rokov |
Vrátane batérie: | Ano |
Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.
Americký výrobca diaľkovo ovládaných RC modelov terénnych, cestných a expedičných áut.