Tamiya RC Unimog 406 Ser.900 CR-01 nenafarbený 1/10 KIT

Kód: TAM-58414
Značka: Tamiya
ZADARMOZADARMO
Tamiya RC Unimog 406 Ser.900 CR-01 nenafarbený 1/10 KIT
€339,90 / ks €283,25 bez DPH
Skladom (1 ks)
Môžeme doručiť do:
2.5.2024
Možnosti doručenia

Detailné informácie

Doručenie zdarma
doručenie zdarma
Za nákup s hodnotou nad 100€ s doručením na Slovensku, neplatíte poštovné!
Dostupnosť tovaru
Dostupnosť tovaru
Všetky položky, ktoré sa dajú vložiť do košíka máme skladom a pripravené na odoslanie.

Podrobný popis

Tamiya RC Unimog 406 Ser.900 CR-01 nenafarbený 1/10 KIT   Tamiya 58414

Stavebnica trialového terénneho auta na diaľkové ovládanie na podvozku Tamiya s pohonom elektromotorom, 4x4, redukčnou prevodovkou a alternatívne riadenými oboma nápravami. Expedičné, trialové a crawlerové auto na diaľkové ovládanie.

Mierka: 1/10
Karoséria: Lexanová s plastovými dielmi (spätné zrkadlá a iné diely).
Typ šasi: Tamiya CR-01
Typ pohonu: elektro, 4WD, pohon oboch náprav (4x4) cez planétovú prevodovku s redukciou v pomere 40.5:1.
Motor: Tamiya RS 540
Elektronický regulátor: nie je v sade
Dĺžka: 435 mm
Šírka: 265 mm
Výška: 260 mm
Rozchod: 208 mm
Rázvor: 288 mm
Kolesá: 125 x 56 mm, terénna vzorka
Hmotnosť cca: 2330 g

Potrebné dokúpiť: RC súpravu, ESC regulátor, servo riadenia (a servo riadenia zadnej nápravy, alternatívne), pohonný akumulátor, nabíjačku, batérie do vysielača, farby v spreji na lexan.

Pozor, regulátor nie je vodeodolný/snehuodolný, odporúčame použiť prípravok Nanoprotech Electric sprej.

Stavebnice RC modelov áut japonskej značky Tamiya sa vyznačujú tými najlepšími vlastnosťami. Vďaka veľmi prehľadnému stavebnému návodu a premyslenému rozdeleniu stavebných dielov do označených sáčkov, zvládne stavbu auta Tamiya aj úplný začiatočník. Už základná verzia podvozku zo stavebnice má spravidla  výborné jazdné vlastnosti, ale každá stavebnica Tamiya poskytuje široké možnosti tuningu. Stavebnice Tamiya vám dajú neopakovateľný pocit radosti, keď si RC model auta postavíte úplne sami. Pre deti a mládež je to výborný spôsob ako spoznať konštrukciu skutočného auta.

Šasi Tamiya CR-01 v tejto stavebnici sa vyznačuje vysokou svetlosťou podvozku, je to špecializovaný Off-Road / Trial terénny podvozok vhodný pre modely expedičných, trialových špeciálov a crawlerov. Trvalý pohon 4x4 je zabezpečený cez planétovú prevodovku s redukciou v pomere 40.5:1 kardanovými hriadeľmi a diferenciály prednej a zadnej nápravy. Tento model má veľmi atraktívny vzhľad, výbornú stabilitu a jazdné vlastnosti.

Špecialitou tejto stavebnice je, že je umožňuje montáž dvoch serv riadenia a samostatne riadiť prednú aj zadnú nápravu, takže model má extrémne malý polomer zatáčania a vysokú pohyblivosť v teréne s možnosťou "krabieho" pohybu.  

Vysvetlenie skratiek: KIT - nezostavený model dodávaný vo forme stavebnice.

POZOR! Toto RC auto nie je hračka, ale je to viac prepracovaný, funkčný model, ktorý sa správa veľmi podobne ako skutočné auto. Vzhľadom na jeho realistické parametre, ak nie je správne zostavený a správne ovládaný, môže vám spôsobiť zranenie, alebo zraniť diváka, či poškodiť majetok. V žiadnom prípade sa s ním nemôže jazdiť na verejných komunikáciách a iných miestach (napr. parkoviská) s automobilovou prevádzkou. Tento model vyžaduje pravidelnú údržbu, jeho správnym rozobratím podľa servisného návodu nestratíte záruku.

Zábeh nového elektromotora
Nový model s motorom, je potrebné najprv zabehnúť. Pred začiatkom používania jednosmerného elektromotora sa jednoznačne odporúča vykonať jeho zábeh. Niektorí výrobcovia ho vyžadujú, ako podmienku uznania prípadnej reklamácie motora. Účelom zábehu je to, aby sa rotujúce časti dobre usadili, trecie plochy kontaktov zahladili, uhlíky zabrúsili do správneho tvaru. Prúd vchádza do motora na komutátorové plôšky pomocou tzv. uhlíkov, ktoré nemusia mať od výroby dokonale prispôsobený tvar. Ak sa nový motor zaťaží na maximum bez predchádzajúceho zábehu, môže dôjsť k poškodeniu komutátorovej plochy, alebo uhlíkov z dôvodu veľkého "iskrenia". Zábeh umožní čo najdokonalejšie usadenie uhlíkov na komutátor. Tak sa uhlíky budú opotrebovávať menej a vydržia dlhšiu dobu prevádzky. 

Postup zábehu elektromotora:
-Ak máte nový RC model auta, alebo lode, v ktorom je už motor namontovaný, postupujte nasledovne. Položte model na podložku tak, aby sa kolesá otáčali nad povrchom. Nechajte bežať motor na čo najnižších otáčkach aspoň 20 - 30 minút. Následne môžete s modelom jazdiť 20 - 30 minút najprv nižšou rýchlosťou a postupne rýchlosť zvyšovať. Na plný výkon jazdite s modelom až po uplynutí zábehovej fázy.

-Ak máte nový motor, ktorý ešte nie namontovaný do modelu, zábeh môžete urobiť tradičným osvedčeným spôsobom ponorený vo vode. Pripojte motor k ESC regulátoru a spustite ho za káble zvislo dole do nádoby s čistou vodou. Roztočte motor na nízkych otáčkach a nechajte ho bežať 10 - 15 minút. Potom môžete otážky na niekoľko minút zvýšiť postupne až na maximum. nakoniec motor vytiahnite z vody a nechajte ho chvíľu bežať, aby sa voda z motora vyfúkala von. Zabehnutý motor môžete namontovať do modelu a môžete hneď jazdiť na plný výkon. Nemusíte mať obavu z motora ponoreného vo vode. Bude fungovať normálne a voda ho bude počas zábehu chladiť. Navyše vyplaví von čiastočky uhlíkov pri zabrúsení (voda viditeľne stmavne). 

Ochrana pred prehriatím elektromotora:
Keďže je stator tvorený permanentnými magnetmi, je dobré vedieť, že tieto magnety postupne strácajú svoju "silu". Veľký vplyv však má aj teplota. Každý elektromotor sa pri prevádzke zahrieva a môže dosiahnuť teplotu aj 60o C (preto sa po jazde v žiadnom prípade nesmie motor chytať holou rukou!). Ak sa však motor nechladí, alebo chladí nedostatočne, prípadne sa jazdí dlhú dobu v maximálnych otáčkach, môže dôjsť k jeho prehriatiu a tým oslabeniu magnetov. Motor potom aj po vychladnutí už nedosiahne predchádzajúci výkon. Samozrejme hrozí poškodenie aj iných častí motora veľkým teplom. Vhodné je preto meniť režim záťaže, prípadne radšej jazdiť s dvoma menšími akumulátormi s prestávkou na výmenu a ochladenie, ako s jedným veľkokapacitným dlhý čas na plný výkon.

Výmena elektromotora, tuning:
Ak sa rozhodenete pre výmenu elektromotora v tomto modeli, dbajte na nasledujúce odporúčania.
Nový motor by mal byť rovnakého typu (veľkosť), mal by mať rovnaký počet závitov a rovnakú hodnotu napájacieho napätia ako pôvodný. Tak budete mať istotu, že model bude mať zachované pôvodné jazdné vlastnosti. 
Ak plánujete tuningový motor, v prvom rade si overte, či pôvodný ESC regulátor v modeli bude schopný pracovať s tuningovým motorom, aby nedošlo k spáleniu ESC regulátora, alebo k nefunkčnosti systému ESC-motor. Pri tuningovom motore je obvykle nutné vymeniť aj pastorok s iným počtom zubov. 

POZOR! Toto RC auto nie je hračka, ale je to viac prepracovaný, funkčný model, ktorý sa správa veľmi podobne ako skutočné auto. Vzhľadom na jeho realistické parametre, ak nie je správne zostavený a správne ovládaný, môže vám spôsobiť zranenie, alebo zraniť diváka, či poškodiť majetok. Model je určený na jazdu vo veľkej miestnosti, alebo vonku na suchom povrchu. Jazda vo vode, v snehu, v kalužiach, blate, piesku, vo vysokej tráve bez partričnej vodeodolnej úpravy môže spôsobiť poškodenie elektroniky modelu. Zakázaná je jazda na verejných komunikáciách a iných miestach (napr. parkoviská) s automobilovou prevádzkou. Nejazdite v hustej tráve, prehrejete alebo spálite motor!

Náš test podvozku Tamiya CR-01 1/10 KIT:Tak ako všetky stavebnice značky Tamiya, aj táto len potvrdzuje dobrú povesť tohto japonského výrobcu. Po vybalení krabice ostanú na stole rámčeky s plastovými dielmi, niekoľko sáčkov s prehľadne potriedenými skrutkami, ozubenými kolesami a ostatnými drobnosťami. Stavebný návod je totálne prehľadný, každá skrutka je zreteľne zobrazená v životnej veľkosti, každý jeden krok je veľmi prehľadne zobrazený. Stavbu prvého modelu Tamiya jednoducho zvládne aj úplný začiatočník, dokonca aj starší chlapec pod dohľadom dospelého. Pri dodržaní návodu a systematickom postupe, postavíte tento model v rámci jedného večera. najviac práce je obvykle s vyrezaním karosérie z lexanového polotovaru, jej nastriekanie a usadenie na držiaky. Toto obvykle trvá oveľa dlhšie, než stavba šasi. K stavebnici treba dokúpiť najmenej 2-kanálovú RC súpravu v prípade, že sa model rozhodnete postaviť v "normálnom" prevedení. Vtedy vám stačí jedno servo riadenia. Ak sa rozhodnete postaviť svoj model v najatraktívnejšom prevedení, teda s riadenou aj zadnou nápravou, potom treba dve servá a programovateľný vysielač, najmenej trojkanálový, ktorý má programovateľné mixy aj pre ovládanie oboch náprav cez volant. Ja zo svojich vlastných skúseností obvykle montujem na toto šasi servá Carson (vodeodolné) 6kg. Šasi Tamiya CR-01 je určené pre modely trialových špeciálov. Aj keď je v tejto kategórii vysoká konkurencia, stále patrí toto šasi medzi to najlepšie v triede. Náhradné diely sú lacné a ľahko dostupné. Je to veľmi vhodné šasi pre začínajúceho trialového modelára, keďže poskytuje výbornú kvalitu za veľmi prijateľnú cenu. Základom šasi sú tvarované pozdĺžniky, ktoré spájajú celú konštrukciu auta. Pohonná jednotka a prevodovka je kompletne zakapotovaná a dobre chránená. Obe nápravy sú zavesené na štyroch spojovačnách a odpružené pružinami s nelineárnym chodom. Olejové tlmiče sú prepákované tak, aby bola zachovaná čo nahväčšia voľnosť kríženia náprav. Šasi je celkovo veľmi tuhé a model dobre sedí na nerovnom teréne. Z prevodovky vychádzajú kardanové hriadele, ktoré poháňajú diferenciály v nápravách. Pri stavbe sa dá vybrať, či diferenciály uzamknete, alebo necháte funkčné. Samozrejme, treba ich uzamknúť, ak naozaj chcete jazdiť v ťažkom teréne. Servo riadenia je položené priamo na prednej náprave, takže riadenie je veľmi presné a tuhé. Na zadnú nápravu sa dá alternatívne namontovať druhé servo, alebo sa zmontuje pevná uzamknutá tiahlami. K stavebnici je treba dokúpiť aj ESC regulátor pre jednosmerný motor Tamiya 540 Torque Tuned. Alternatívne je samozrejme aj možnosť použitia striedavého motora a regulátora, je to len na vás. Väčšine užívateľov si vystačí s jednosmernou klasikou "celý život". Priestor pre batériu je tesne nad ťažiskom v strede auta. Rozloženie hmotnosti je na tomto šasi veľmi dobré a v spojení s vysokou tuhosťou šasi sa tak model správa veľmi stabilne aj v ťažkom teréne. Pneumatiky sú na skrutkovaných ráfikoch. S týmito pneumatikami sa výborne jazdí nielen v teréne, ale aj na rovnom povrchu, ale na súťažný trial ich asi vymeníte za ešte mäkšie a priľnavejšie. Servo, regulátor a prijímač je treba hneď na začiatku vyberať s požiadavkou vodeodolnosti, alebo aj vodotesnosti, aby ste nemali problém pri jazde cez potok, alebo mláku. Keď to zhrniem, kúpou tejto stavebnice dostanete niekoľko hodín perfektnej zábavy ukončenej radosťou z vynikajúceho modelu pre staršieho chlapca, alebo dospelého začiatočníka, nadšenca pre expedičné a trialové terénne autá. S dobre upraveným (utesneným) podvozkom CR-01 sa dá zúčastniť aj náročnejšej expedičnej jazdy, alebo trialového preteku. Ak sa vám nechce babrať s utesňovaním a tuningom, nevadí, aj tak si s týmto modelom výborne zajazdíte a urobí vám radosť.

Spracoval: Ing. Jozef Anďal

UPOZORNENIE: Tento text je majetkom firmy HTmodel chránený autorským zákonom. Jeho kopírovanie a šírenie bez písomného súhlasu majiteľa je trestné.
Parametre
mierka zmenšenia 1/10
odporúčaný vek od 12 rokov
prevedenie KIT

Dodatočné parametre

Kategória: Expedičné, trial a crawler autá - EXPERT
Záruka: 2 roky
? Mierka: 1/10
? Prevedenie: KIT
? Odporúčaný vek: od 14 rokov

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Nevypĺňajte toto pole:

 

     

Japonský výrobca širokého sortimentu diaľkovo ovládaných RC modelov cestných a terénnych áut, modelov truckov a návesov, doplnkov a  príslušenstva k nim. Výrobca kvalitných stavebníc plastových modelov, náradia a pomôcok pre plastikových modelárov. Výrobca kvalitných modelárskych farieb, lepidiel a doplnkov.